Reklama
Rozwiń
Reklama

Finansowy rozkład jazdy dla kolei

Premier obiecał na kolej 180 mld zł, a firmy budowlane domagają się stabilnego finansowania budowy żelaznych szlaków. Bez reformy nie powstaną koleje dużych prędkości obsługujące m.in. CPK.

Publikacja: 27.05.2025 09:13

Finansowy rozkład jazdy dla kolei

PKP PLK

Foto: PKP PLK

Organizacje zrzeszające najważniejszych graczy rynku wykonawczego i producentów od lat alarmują, że obecny model finansowania jest nieefektywny i w wielu miejscach nieprzewidywalny. Prowadzi do okresowych spiętrzeń prac, a następnie okresów posuchy zamówień, jakich branża doświadczyła np. w latach 2021-23. Odpowiadającej za kolejową infrastrukturę spółce PKP Polskie Linie Kolejowe utrudnia długofalowe planowanie inwestycji.  To nie brak funduszy, lecz systemowe bariery uniemożliwiają efektywne inwestowanie w kolej – uważa prezes Izby Gospodarczej Transportu Lądowego Marita Szustak. 

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Szynowy
Dobry sierpień dla PKP Cargo, słaby dla rynku
Szynowy
Na kolejach ruch rośnie, na drogach stabilnie
Szynowy
Polscy producenci: od sterowników po sterowanie kolejowe
Szynowy
Stadler: Alstom wprowadził w błąd PKP Intercity
Szynowy
Powolutku naczepy trafiają na tory
Reklama
Reklama