Reklama
Rozwiń
Reklama

Malepszak: CPK nie może być porażką ekonomiczną i społeczną

Kolej dalekobieżna ma perspektywy rozwojowe mimo negatywnych trendów demograficznych.

Publikacja: 06.07.2025 17:10

Malepszak: CPK nie może być porażką ekonomiczną i społeczną

PKP IC

Foto: PKP IC

W 2040 roku dalekobieżne przewozy kolejowe sięgną 115 mln pasażerów według prognozy bazowej i 131 mln według optymistycznej, przewiduje spółka CPK. W 2030 roku pasażerów będzie 103-113 mln, wynika z tej samej prognozy. PKP Intercity zakłada, że w 2030 roku przewiezie 110 mln pasażerów.   

Spółka CPK przeprowadziła największą aktualizację Pasażerskiego Modelu Transportowego i podkreśla dużą zgodność prognoz z rzeczywistymi wynikami. Na ten rok PMT przewiduje przewozy dalekobieżne na poziomie 84 mln pasażerów, gdy PKP Intercity zakłada 83,6 mln. 

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Szynowy
CPK sięga po kapitały komercyjne na zakup pociągów
Szynowy
Europejski rynek producentów taboru kolejowego potrzebuje konsolidacji
Szynowy
Dobry sierpień dla PKP Cargo, słaby dla rynku
Szynowy
Na kolejach ruch rośnie, na drogach stabilnie
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Szynowy
Polscy producenci: od sterowników po sterowanie kolejowe
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama