Szef sprzedaży Helrom Bruno Weissmann podał na Li 18 lipca, że Helrom musiał podać się restrukturyzacji. „Nie jest to początek zmian, a nie koniec podróży” zapewnia Weissmann. Dodaje, że firma koncentruje się na obsłudze korytarzy północ-południe oraz wschód-zachód. Zaznacza, że pociągi jeżdżą w całości wypełnione naczepami. Przyznał, że firma porzuciła obsługę tras niedochodowych, wypuszcza składy na 5 tras mając 12 wydzierżawionych lokomotyw: 8 z Beacon Rail i 4 Cargounit.
Zaledwie w maju firma podała, o zdobyciu 32,9mln euro nowego finansowania ze strony Société Générale oraz DAL Deutsche Anlagen-Leasing. W czerwcu 2023 roku strony podpisały podobne porozumienie, które miało zapewnić fundusze na zakup kolejnych 120 wagonów.
Czytaj więcej
Kolejarscy związkowcy będą protestować przeciwko – jak to określili „antykolejowej polityce rządu”.
Helrom jest właścicielem patentu na wagony kieszeniowe nazwane Megaswing. Podobnie jak wagony francuskiej firmy Lohr, część ładunkowa wysuwana jest jednym końcem na bok, aby wprowadzić nań naczepę. Do załadunku potrzebny jest płaski, utwardzony teren. Pełen pociąg zabiera 36 naczep.
Pierwsze połączenie Helrom uruchomił w styczniu 2021 roku (z Dusseldorfu do Wiednia). Większość wagonów wyprodukowała firma Greenbrier w Świdnicy.