Reklama

Duże problemy z tachografami najnowszej generacji

Od 19 sierpnia w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne, które są jednak zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców.

Publikacja: 22.07.2025 10:37

Duże problemy z tachografami najnowszej generacji

Foto: Od 15 czerwca wszystkie nowe ciężarówki muszą mieć tachograf cyfrowy drugiej generacji.

Nowe urządzenia oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Jednym z najczęściej spotykanych problemów jest błędny zapis aktywności dotyczący czasu jazdy i pracy na karcie kierowcy. – Od wprowadzenia ich pierwszej wersji w 2019 roku błędy zapisu aktywności na kartach kierowców nasiliły się, a od wejścia ich nowej wersji są wręcz powszechne – ciężko spotkać dużego przewoźnika, który nie miał takich trudności – podkreśla ekspert ds. rozwoju i szkoleń, Inelo z Grupy Eurowag Mateusz Włoch.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Drogowy
Szybsze odprawy w Kukurykach
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Drogowy
Scania weszła do Chin, a one planują podbić świat
Drogowy
Przewoźnicy otrzymali dofinansowanie do wymiany tachografów
Drogowy
Odbicie nastrojów w branży transportowej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Drogowy
Na polsko-białoruskiej granicy stoi już 3 tysiące ciężarówek
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama