Reklama

Drogie wodorowe autobusy polskich miast

Dopłaty do wodorowców rozruszały rynek, jednak wysoka cena nowej, nie do końca sprawdzonej technologii odstrasza włodarzy miast od zakupów.

Publikacja: 01.04.2025 20:41

Drogie wodorowe autobusy polskich miast

MPK Poznań użytkuje wodorowe Solarisy od 2024 roku

Foto: MPK Poznań

Program „Zielony Transport Publiczny” rozpędził zakupy wodorowych autobusów. NFOŚiGW zaoferował 2,7 mld zł na zakup „zeroemisyjnych” autobusów, w tym wodorowych. Rzeszów otworzył 27 marca oferty w przetargu na dostawę 20 wodorowych autobusów. Miasto otrzyma na ten cel prawie 70 mln zł z KPO. PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy wycenił swoją ofertę na niecałe 82,5 mln zł, zaś Solaris na 87,8 mln zł. 

PKS Rzeszów chce kupić 6 wodorowych autobusów, planuje podobny zakup Płock: 18 autobusów za 75 mln zł z dofinansowaniem prawie 61 mln zł. Miejski Zakład Komunikacji w Wejherowie kupił pod koniec marca za 21,8 mln zł sześć 12-metrowych autobusów wodorowych Solaris Urbino. Dotacja na zakup autobusów sięgnęła 18 mln zł. MPK Poznań posiada 25 autobusów wodorowych, a do końca kwietnia 2026 roku przybędzie ich jeszcze 9. Chełm zakupił 26 wodorowych Nesobusów za 97 mln zł, gdy cały projekt kosztował 112 mln zł przy dofinansowaniu z NFOŚiGW na ponad 100 mln zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Elektromobilność
Koncerny samochodowe chcą wyższych opłat dla diesli
Elektromobilność
Komisja Europejska i producenci aut chcą jednak elektryfikacji
Elektromobilność
Fundusz zebrał pierwsze wnioski na dopłaty do elektrycznych ciężarówek
Elektromobilność
Europa jedzie z pełną prędkością na ścianę
Elektromobilność
Wielkie trudności w popularyzacji elektrycznych ciężarówek
Reklama
Reklama