Drogie wodorowe autobusy polskich miast

Dopłaty do wodorowców rozruszały rynek, jednak wysoka cena nowej, nie do końca sprawdzonej technologii odstrasza włodarzy miast od zakupów.

Publikacja: 01.04.2025 20:41

Drogie wodorowe autobusy polskich miast

MPK Poznań użytkuje wodorowe Solarisy od 2024 roku

Foto: MPK Poznań

Program „Zielony Transport Publiczny” rozpędził zakupy wodorowych autobusów. NFOŚiGW zaoferował 2,7 mld zł na zakup „zeroemisyjnych” autobusów, w tym wodorowych. Rzeszów otworzył 27 marca oferty w przetargu na dostawę 20 wodorowych autobusów. Miasto otrzyma na ten cel prawie 70 mln zł z KPO. PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy wycenił swoją ofertę na niecałe 82,5 mln zł, zaś Solaris na 87,8 mln zł. 

PKS Rzeszów chce kupić 6 wodorowych autobusów, planuje podobny zakup Płock: 18 autobusów za 75 mln zł z dofinansowaniem prawie 61 mln zł. Miejski Zakład Komunikacji w Wejherowie kupił pod koniec marca za 21,8 mln zł sześć 12-metrowych autobusów wodorowych Solaris Urbino. Dotacja na zakup autobusów sięgnęła 18 mln zł. MPK Poznań posiada 25 autobusów wodorowych, a do końca kwietnia 2026 roku przybędzie ich jeszcze 9. Chełm zakupił 26 wodorowych Nesobusów za 97 mln zł, gdy cały projekt kosztował 112 mln zł przy dofinansowaniu z NFOŚiGW na ponad 100 mln zł.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Elektromobilność
Szwedzi cmokają na widok wodorowej lokomotywy Pesy
Elektromobilność
Nadchodzą podwyżki cen taboru
Elektromobilność
Solaris zelektryfikuje Kanadę
Elektromobilność
Solaris z rekordowymi przychodami
Elektromobilność
Krew leje się wśród producentów ogniw paliwowych