Firma Volocopter oraz DB Schenker ogłosili, że na terenie centrum wystawienniczo-targowego Messe Stuttgart z powodzeniem przeprowadzili wspólną statyczną próbę wykorzystania VoloDrone w centrach logistycznych. Przy wsparciu Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics I, partnerzy tworzą pierwszy projekt operacji naziemnych w logistyce z udziałem elektrycznych dronów cargo. 

Zespoły badawcze z firm Volocopter, DB Schenker i Fraunhofer IML przeprowadziły symulację wdrożenia VoloDrone do sieci logistycznej, analizując naziemne procesy kodowania towarów, określając bezpieczne ładunki i towary, testując zautomatyzowane dostarczanie ładunków do drona przez pojazdy autonomiczne oraz identyfikując inne niezbędne kontrole ładunków przed lotem. Następnie przeprowadzono i sprawdzono procesy transportu i załadunku obciążenia VoloDrone w celu określenia bezpiecznych, standardowych procedur dla pracowników na ziemi przygotowujących VoloDrone do lotu.

Na podstawie uzyskanych wyników, opracowany zostanie pierwszy tego rodzaju projekt, który posłuży jako podstawa do integracji operacji z wykorzystaniem dronów VoloDrone w sieciach logistycznych na całym świecie.

Projekt prowadzony jest do 2019 roku. VoloDrone, ciężki, wielofunkcyjny dron towarowy firmy Volocopter, jest zasilany akumulatorami. Może transportować ładunek o wadze 200 kg na odległość do 40 km i ma 18 wirników i silników, które napędzają ten autonomiczny, elektryczny statek powietrzny pionowego startu i lądowania (eVTOL). Producent maszyny podkreśla, że może ona kontynuować lot nawet przy stracie dwóch silników. 

Rozwiązanie UAM (Urban Air Mobility) dla logistyki miejskiej będzie działać w ramach opracowanego przez Volocopter ekosystemu dla miast, składającego się również z usług mobilności pasażerskiej (VoloCity i VoloConnect), infrastruktury (VoloPort) oraz cyfrowego systemu koordynującego i wyświetlającego wszystkie operacje w czasie rzeczywistym (VoloIQ). Zautomatyzowane roboty mobilne na potrzeby tego projektu dostarczyła firma Gideon Brothers, partner DB Schenker. 

Volocopter zakupił 6 lipca firmę DG Flugzeugbau, która zbudowała dla niego drony. Ma także wystawiony przez European Union Aviation Safety Agency certyfikat bezpiecznej produkcji (POA). Volocopter uzyskał od EASA certyfikat procesu projektowania (DOA). Volocopter podkreśla, że jest jedyną firmą w branży startujących pionowo elektrycznych statków powietrznych mającą oba certyfikaty. 

Schenker zasilił w lutym 2020 roku kapitał Volocoptera sumą 87 mln euro. Volocopter pozyskał łącznie od inwestorów 322 mln euro. – Drony stanowią technologię, która pozwala nam stworzyć nowe łańcuchy dostaw w miejskiej logistyce. Naszym wspólnym celem jest opracowanie i uruchomienie w 2021 roku tego projektu – zapowiada prezes Schenkera Jochen Thewes. 

Volocopter szacuje, że wartość rynku usług, na którym działa sięgnie w 2035 roku 241 mld euro, w tym wartość usług logistycznych wyniesie 100 mld euro, a resztę przypadnie na loty pasażerskie. 

Polska firma Spartaqs rozwija dronowy system transportowy, który uzyskał dopuszczenie do lotów w miastach w kwietniu 2020 roku. Są to jednak lekkie drony. 

Autopromocja
Od 29.10 w "Rzeczpospolitej" i "Parkiecie"

Wszystko o zrównoważonym rozwoju i pozafinansowym raportowaniu spółek

Sprawdź szczegóły