Volocopter z Schenkerem chcą szybciej wdrożyć towarowe drony

Volocopter, niemiecka firma lotnicza, zawarła partnerską umowę z logistycznym gigantem DB Schenker, aby przyspieszyć prace nad dużymi dronami towarowymi.

Publikacja: 22.09.2020 12:55

Volocopter z Schenkerem chcą szybciej wdrożyć towarowe drony

Foto: logistyka.rp.pl

To jedna z wielu firm-startup, które pracują nad elektrycznym śmigłowcem wielosilnikowym, spodziewa się pełnej certyfikacji swej taksówki powietrznej za kilka lat i chce zacząć szybciej prace nad swym VoloDronem. Ten bezzałogowy, zdalnie sterowany obiekt latający może zabrać do 200 kilogramów ładunku i ma zasięg 40 kilometrów.

Czytaj więcej w: Za 3 lata ruszą w Polsce masowe usługi transportu dronami

Nadaje się do takich zadań jak dostawy leków do szpitali czy komponentów do dalszej produkcji w fabryce. – Możliwości w zakresie logistyki na miejskim rynku są równie wielkie jak na rynku pasażerskim – powiedział w wywiadzie dla agencji Reutera prezes firmy z Bruchsal, Florian Reuter. – Kiedy ludzie mówią o logistyce i dronach, to mają zawsze na myśli ostatni kilometr dostaw przesyłki 3-kilogramowej pod same drzwi. My oferujemy wyrób na średnią trasę, nie na ostatni kilometr – dodał Reuter.

Partnerstwo Volocoptera z Schenkerem nastawiło się na obsługiwanie firm (business-to-business), w odróżnieniu od np. Amazona, który otrzymał od władz USA zgodę na dostawy dla końcowych klientów.

Czytaj więcej w: Logistyka wdroży każdą znaczącą technologię, od Big Data po 5G

Firma Schenker związała się z Volocopterem zasilając w lutym kapitał tego 9-letniego startupa sumą 87 mln euro. Volocopter pozyskał łącznie od inwestorów 122 mln euro. – Drony stanowią technologię, która pozwala nam stworzyć nowe łańcuchy dostaw w miejskiej logistyce. Naszym wspólnym celem jest opracowanie i uruchomienie w 2021 r. tego projektu – powiedział prezes Schenkera, Jochen Thewes.

Czytaj więcej w: Polska infrastruktura gotowa na loty dronów

Volocopter zaczął niedawno sprzedawać bilety na pierwszy lot swej taksówki powietrznej VoloCity, 15-minutowa przyjemność kosztuje 300 euro. Jednak chętni będą musieli uzbroić się w cierpliwość, bo ten pilotowany 18-silnikowy śmigłowiec wykonuje na razie loty pokazowe. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA dokona pełnej certyfikacji VoloCity pod koniec 2022 r. – Certyfikacja VoloDrona o podobnym rozwiązaniu technicznym nastąpi w 2023 r. – poinformował Reuter.

Wcześniej będzie możliwe występowanie o zezwolenie na loty VoloDona na zasadzie indywidualnych przypadków, pracownicy firmy Schenker będą mogli to robić po podstawowym przeszkoleniu na symulatorze. – Każdy pracownik Schenkera w ośrodku dystrybucji będzie w stanie obsługiwać je. Stanie się to tak popularne jak prawo jazdy – dodał Reuter.

To jedna z wielu firm-startup, które pracują nad elektrycznym śmigłowcem wielosilnikowym, spodziewa się pełnej certyfikacji swej taksówki powietrznej za kilka lat i chce zacząć szybciej prace nad swym VoloDronem. Ten bezzałogowy, zdalnie sterowany obiekt latający może zabrać do 200 kilogramów ładunku i ma zasięg 40 kilometrów.

Czytaj więcej w: Za 3 lata ruszą w Polsce masowe usługi transportu dronami

Pozostało 83% artykułu
Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach