To jedna z wielu firm-startup, które pracują nad elektrycznym śmigłowcem wielosilnikowym, spodziewa się pełnej certyfikacji swej taksówki powietrznej za kilka lat i chce zacząć szybciej prace nad swym VoloDronem. Ten bezzałogowy, zdalnie sterowany obiekt latający może zabrać do 200 kilogramów ładunku i ma zasięg 40 kilometrów.
Czytaj więcej w: Za 3 lata ruszą w Polsce masowe usługi transportu dronami
Nadaje się do takich zadań jak dostawy leków do szpitali czy komponentów do dalszej produkcji w fabryce. – Możliwości w zakresie logistyki na miejskim rynku są równie wielkie jak na rynku pasażerskim – powiedział w wywiadzie dla agencji Reutera prezes firmy z Bruchsal, Florian Reuter. – Kiedy ludzie mówią o logistyce i dronach, to mają zawsze na myśli ostatni kilometr dostaw przesyłki 3-kilogramowej pod same drzwi. My oferujemy wyrób na średnią trasę, nie na ostatni kilometr – dodał Reuter.
Partnerstwo Volocoptera z Schenkerem nastawiło się na obsługiwanie firm (business-to-business), w odróżnieniu od np. Amazona, który otrzymał od władz USA zgodę na dostawy dla końcowych klientów.
Czytaj więcej w: Logistyka wdroży każdą znaczącą technologię, od Big Data po 5G