Najstarszy polski spedytor w niemieckich rękach

Rhenus Beteiligungen International sfinalizował zakup spółki C.Hartwig Gdynia.

Publikacja: 03.11.2021 21:30

Najstarszy polski spedytor w niemieckich rękach

C.Hartwig Gdynia

Foto: C.Hartwig

Rhenus Beteiligungen International GmbH zakupił 87,94 proc. akcji od firmy OT Logistics. Pozostałymi udziałowcami są: Skarb Państwa 8,94 proc. oraz osoby fizyczne, które otrzymały akcje jako pracownicy spółki, 3,12 proc. 

C.Hartwig Gdynia specjalizuje się w spedycji morskiej pełnokontenerowej (FCL). Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy. Nowy właściciel zapewni dostęp do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus. 

Spółka stawia też na rozwój eksportu do USA (FCL/LCL/AIR, czyli w spedycji morskiej pełnokontenerowej i drobnicowej oraz lotniczej), Wielkiej Brytanii (FCL/FTL – w spedycji morskiej pełnokontenerowej oraz transporcie drogowym) oraz importu z Dalekiego Wschodu, głównie z Chin (FCL/LCL/RAIL/AIR – w spedycji morskiej, kolejowej i lotniczej).

– Jedną z podstawowych korzyści dla naszej firmy jest włączenie jej w globalną sieć agentów spedycyjnych i możliwość korzystania z frachtów morskich, które Rhenus negocjuje z armatorami na poziomie globalnym, a nie tylko lokalnym. Będziemy też mogli oferować dodatkowe usługi, związane np. z dystrybucją krajową i logistyką kontraktową, których do tej pory nie posiadaliśmy w naszym portfolio. Dzięki wdrożeniu w C.Hartwig Gdynia globalnego systemu operacyjnego nowego właściciela, zyskamy bezpośrednie połączenie operacyjne z innymi firmami Grupy Rhenus, m.in. na tak istotnych rynkach jak Chiny i USA. To z kolei pozwoli nam uzyskać jeszcze wyższy poziom efektywności działań – tłumaczy wiceprezes zarządu C.Hartwig Gdynia Przemysław Stawski. 

Gdyńska spółka planuje także rozwijać usługi spedycji lotniczej oraz drobnicowej, w tym świadczone w transporcie kolejowym z Chin. Firma planuje otwarcie własnych oddziałów agencji celnej na granicy polsko-ukraińskiej, a także nowych magazynów przeładunkowych, dzięki którym wzrośnie zdolność do sprawnego formowania i rozformowywania kontenerów klientów C.Hartwig Gdynia. 

Nowy właściciel zapewnia, że C.Hartwig Gdynia będzie działał pod swoją dotychczasową nazwą. C.Hartwig została założona w Poznaniu w 1858 roku i zaraz po odzyskaniu przez Polskę niepodległości wykupiona przez Skarb Państwa. Podczas okupacji przejął ją Schenker. W 1970 roku władze podzieliły ją na 5 spółek, z których została tylko C.Hartwig Szczecin. 

W 2020 roku OTL Logistics sprzedał Rhenus PartnerShip GmbH & Co. KG z siedzibą w Duisburgu 81,08 proc akcji w Deutsche Binnenreederei AG z siedzibą w Berlinie.

W 2020 roku obroty Rhenus Logistics wyniosły w Polsce ponad 605 mln zł, natomiast całej grupy 5,4 mld euro. Należy ona do grupy kapitałowej Rethmann z siedzibą w Niemczech. 

Rhenus Beteiligungen International GmbH zakupił 87,94 proc. akcji od firmy OT Logistics. Pozostałymi udziałowcami są: Skarb Państwa 8,94 proc. oraz osoby fizyczne, które otrzymały akcje jako pracownicy spółki, 3,12 proc. 

C.Hartwig Gdynia specjalizuje się w spedycji morskiej pełnokontenerowej (FCL). Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy. Nowy właściciel zapewni dostęp do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus. 

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Firmy
Frigo Logistics przejęło Armir
Firmy
Raben przejął w Niemczech kolejną firmę
Logistyka Kontraktowa
Raben przejął Grupę BAS
Logistyka Kontraktowa
Nowy gracz na podium logistycznych gigantów
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Logistyka Kontraktowa
Z powodu pandemii klienci nie uciekają