Rhenus Beteiligungen International GmbH zakupił 87,94 proc. akcji od firmy OT Logistics. Pozostałymi udziałowcami są: Skarb Państwa 8,94 proc. oraz osoby fizyczne, które otrzymały akcje jako pracownicy spółki, 3,12 proc.
C.Hartwig Gdynia specjalizuje się w spedycji morskiej pełnokontenerowej (FCL). Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy. Nowy właściciel zapewni dostęp do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus.
Spółka stawia też na rozwój eksportu do USA (FCL/LCL/AIR, czyli w spedycji morskiej pełnokontenerowej i drobnicowej oraz lotniczej), Wielkiej Brytanii (FCL/FTL – w spedycji morskiej pełnokontenerowej oraz transporcie drogowym) oraz importu z Dalekiego Wschodu, głównie z Chin (FCL/LCL/RAIL/AIR – w spedycji morskiej, kolejowej i lotniczej).
– Jedną z podstawowych korzyści dla naszej firmy jest włączenie jej w globalną sieć agentów spedycyjnych i możliwość korzystania z frachtów morskich, które Rhenus negocjuje z armatorami na poziomie globalnym, a nie tylko lokalnym. Będziemy też mogli oferować dodatkowe usługi, związane np. z dystrybucją krajową i logistyką kontraktową, których do tej pory nie posiadaliśmy w naszym portfolio. Dzięki wdrożeniu w C.Hartwig Gdynia globalnego systemu operacyjnego nowego właściciela, zyskamy bezpośrednie połączenie operacyjne z innymi firmami Grupy Rhenus, m.in. na tak istotnych rynkach jak Chiny i USA. To z kolei pozwoli nam uzyskać jeszcze wyższy poziom efektywności działań – tłumaczy wiceprezes zarządu C.Hartwig Gdynia Przemysław Stawski.
Gdyńska spółka planuje także rozwijać usługi spedycji lotniczej oraz drobnicowej, w tym świadczone w transporcie kolejowym z Chin. Firma planuje otwarcie własnych oddziałów agencji celnej na granicy polsko-ukraińskiej, a także nowych magazynów przeładunkowych, dzięki którym wzrośnie zdolność do sprawnego formowania i rozformowywania kontenerów klientów C.Hartwig Gdynia.