Najstarszy polski spedytor w niemieckich rękach

Rhenus Beteiligungen International sfinalizował zakup spółki C.Hartwig Gdynia.

Publikacja: 03.11.2021 21:30

Najstarszy polski spedytor w niemieckich rękach

Foto: C.Hartwig

Rhenus Beteiligungen International GmbH zakupił 87,94 proc. akcji od firmy OT Logistics. Pozostałymi udziałowcami są: Skarb Państwa 8,94 proc. oraz osoby fizyczne, które otrzymały akcje jako pracownicy spółki, 3,12 proc. 

C.Hartwig Gdynia specjalizuje się w spedycji morskiej pełnokontenerowej (FCL). Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy. Nowy właściciel zapewni dostęp do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus. 

Spółka stawia też na rozwój eksportu do USA (FCL/LCL/AIR, czyli w spedycji morskiej pełnokontenerowej i drobnicowej oraz lotniczej), Wielkiej Brytanii (FCL/FTL – w spedycji morskiej pełnokontenerowej oraz transporcie drogowym) oraz importu z Dalekiego Wschodu, głównie z Chin (FCL/LCL/RAIL/AIR – w spedycji morskiej, kolejowej i lotniczej).

– Jedną z podstawowych korzyści dla naszej firmy jest włączenie jej w globalną sieć agentów spedycyjnych i możliwość korzystania z frachtów morskich, które Rhenus negocjuje z armatorami na poziomie globalnym, a nie tylko lokalnym. Będziemy też mogli oferować dodatkowe usługi, związane np. z dystrybucją krajową i logistyką kontraktową, których do tej pory nie posiadaliśmy w naszym portfolio. Dzięki wdrożeniu w C.Hartwig Gdynia globalnego systemu operacyjnego nowego właściciela, zyskamy bezpośrednie połączenie operacyjne z innymi firmami Grupy Rhenus, m.in. na tak istotnych rynkach jak Chiny i USA. To z kolei pozwoli nam uzyskać jeszcze wyższy poziom efektywności działań – tłumaczy wiceprezes zarządu C.Hartwig Gdynia Przemysław Stawski. 

Gdyńska spółka planuje także rozwijać usługi spedycji lotniczej oraz drobnicowej, w tym świadczone w transporcie kolejowym z Chin. Firma planuje otwarcie własnych oddziałów agencji celnej na granicy polsko-ukraińskiej, a także nowych magazynów przeładunkowych, dzięki którym wzrośnie zdolność do sprawnego formowania i rozformowywania kontenerów klientów C.Hartwig Gdynia. 

Nowy właściciel zapewnia, że C.Hartwig Gdynia będzie działał pod swoją dotychczasową nazwą. C.Hartwig została założona w Poznaniu w 1858 roku i zaraz po odzyskaniu przez Polskę niepodległości wykupiona przez Skarb Państwa. Podczas okupacji przejął ją Schenker. W 1970 roku władze podzieliły ją na 5 spółek, z których została tylko C.Hartwig Szczecin. 

W 2020 roku OTL Logistics sprzedał Rhenus PartnerShip GmbH & Co. KG z siedzibą w Duisburgu 81,08 proc akcji w Deutsche Binnenreederei AG z siedzibą w Berlinie.

W 2020 roku obroty Rhenus Logistics wyniosły w Polsce ponad 605 mln zł, natomiast całej grupy 5,4 mld euro. Należy ona do grupy kapitałowej Rethmann z siedzibą w Niemczech. 

Rhenus Beteiligungen International GmbH zakupił 87,94 proc. akcji od firmy OT Logistics. Pozostałymi udziałowcami są: Skarb Państwa 8,94 proc. oraz osoby fizyczne, które otrzymały akcje jako pracownicy spółki, 3,12 proc. 

C.Hartwig Gdynia specjalizuje się w spedycji morskiej pełnokontenerowej (FCL). Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy. Nowy właściciel zapewni dostęp do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus. 

Pozostało 83% artykułu
Firmy
Frigo Logistics przejęło Armir
Firmy
Raben przejął w Niemczech kolejną firmę
Logistyka Kontraktowa
Raben przejął Grupę BAS
Logistyka Kontraktowa
Nowy gracz na podium logistycznych gigantów
Logistyka Kontraktowa
Z powodu pandemii klienci nie uciekają