Armatorzy chcą nieograniczonej wymiany załóg statków

Organizacja armatorów Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS) i Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) zaapelowały do krajów grupy G20 o swobodę wymiany przemęczonych załóg statków, aby zapewnić dostawy towarów w światowym handlu.

Około 50 proc. światowego handlu jest transportowane morzem, ale coraz powszechniejsze zamykanie granic krajów i zawieszony transport lotniczy zakłóciły kanały dostaw, zwłaszcza armatorów, którzy zależą od swobodnej wymiany załóg dla utrzymania stałego ruchu statków. Obie organizacje poinformowały pismem kraje grupy G20, że we wszystkich miejscach na świecie przebywa na morzu 1,2 mln marynarzy żeglugi handlowej, a co miesiąc wymaga rotacji 100 tys. marynarzy.

„Kwestia wymiany załóg może stać się powszechnych problemem dla światowej gospodarki, jeśli rządy nie rozwiążą powodów naszego niepokoju. Zamykanie się krajów, zakazy podróży i restrykcje w portach utrudniają tę wymianę” — stwierdził Guy Platten, sekretarz generalny Międzynarodowej Izby Żeglugi, która reprezentuje ponad 80 proc. światowej floty handlowej.

Stephen Cotton, sekretarz generalny Międzynarodowej Federacji Pracowników Transportu stwierdził, że federacja i ICS są poważnie zaniepokojone losem kilkudziesięciu tysięcy członków załóg, którzy zakończyli pracę na pokładzie, ale zostali zmuszeni do pozostania na morzu przez dodatkowe miesiące. „Obecny impas nie tylko zagraża zdrowiu marynarzy, ale także zwiększa ryzyko kolizji na morzu” — dodał w komunikacie Cotton.

W marcu ministrowie finansów krajów G20 zobowiązali się zapewnić nieprzerwane funkcjonowanie sieci logistycznych stanowiących trzon światowych łańcuchów dostaw, bez narażania działań zapobiegających rozpowszechnianiu się koronawirusa — informuje Reuter.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Poczta zaopatrzy szpitale i policję

Państwowy operator zaangażował się w akcje pomocy dla szpitali, przychodni, policji oraz straży granicznej, ...

Biała Gwiazda i Tristan stawiają na magazyny

Inwestorzy ze Stanów Zjednoczonych ulokowali 86 mln euro w pięć magazynów w Polsce. Fundusz ...

Żywności nie przewieziesz przez Rosję

Nadal bez elektronicznych plomb w Rosji Wbrew zapowiedziom, że system będzie działać od początku ...

Link połączy Lubuskie z Brandenburgią

Pesa Link pojedzie na trasie pomiędzy Zieloną Górą i Frankfurtem nad Odrą. Po sześciu ...

Większe przeładunki w polskich portach

Rosną przewozy morskie, zwłaszcza kontenerów, węgla, koksu i różnego rodzaju dóbr konsumpcyjnych.

Prom Nova Star

Polska Żegluga Bałtycka odnawia flotę

W 2018 r. kołobrzeski armator promowy Polferries odnotował wzrost przewozów ładunków aż o 33 ...