Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL

Podczas Gali Liderzy Logistyki 25 sierpnia redakcja Rzeczpospolitej nagrodziła wyróżniające się podmioty branży TSL.

Publikacja: 26.08.2022 00:54

Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL

Fotorzepa Mariusz Szachowski

Foto: Fotorzepa Mariusz Szachowski

W kategorii "Innowacje" pierwsze miejsce przypadło firmie Regesta, która w firmie Wielton zamówiła naczepę lżejszą o 500 kg od dotychczasowych konstrukcji. Wzrosła ładowność, w jedną stronę jest możliwe załadowanie towaru spaletyzowanego o większej masie, a na powrocie załadowanie kręgów blachy, których na zwykłej „firance” nie da się przewieźć. Naczepa jest już po długiej fazie testów, które wypadły bardzo dobrze. Dzięki temu tabor Regesty zasiliło 150 „odchudzonych” naczep Coil Master Strong Light, których prototyp Wielton nazwał roboczo „Rynna Regesta”.

Drugie miejsce w kategorii Innowacje otrzymała firma 3PL, zaś trzecie Reben.

W kategorii "Pracodawca" Kapituła przyznała najwięcej punktów firmie VGL Solid Group doceniając mnogość projektów: od relaksacji poprzez wspólne dojazdy do pracy wspomagane przez aplikację, dzięki czemu miesięcznie pracownicy odbywają 50 wspólnych podróży po programy rozwoju zawodowego pracowników różnych szczebli. 

Pracownicy zorganizowali wypożyczalnię nazwaną Wspóldzielnia, która oferuje 30 przedmiotów, w tym służących do remontu, profesjonalny sprzęt sprzątający, narzędzia domowe oraz rzeczy do aktywnego wypoczynku. Od uruchomienia akcji, przez 7 miesięcy dokonano 57 wypożyczeń. 

Na drugim miejscu znalazł się Rohlig Suus Logistics, na trzecim firma No Limit. 

W kategorii "Infrastruktura" Kapituła wskazał spółkę DCT Gdańsk, przed Grupą Raben i Panattoni. 

W przypadku DCT Gdańsk Kapituła doceniła rozbudowę terminalu kolejowego, który zamiast 4 torów po 618 m otrzymał 7 torów mierzących po 750 metrów. Spółka zakupiła w pełni elektryczne suwnice kolejowe RMG, uruchomiła system kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów. Dzięki inwestycji DCT zwiększyło zdolności przeładunkowe na kolei do 750 tys. TEU, podwajając przepustowość torów. Oprócz rozbudowy terminala, bramy wjazdowe do DCT zostały w pełni zautomatyzowane dzięki kamerom OCR. Spółka DCT zwiększyła także liczbę suwnic nabrzeżowych na Terminalu 2 do 8, powiększyła plac składowy oraz zakupiła dodatkowy sprzęt do ich obsługi: 5 elektrycznych suwnic placowych. 

Tegoroczny tytuł „Człowiek Roku” przypadł Ewaldowi Rabenowi, który wyprzedził Rafała Brzoskę i Rafała Kwietnia. 

W 1991 roku Ewald Raben założył polski oddział rodzinnej firmy w Polsce. Początkowo firma zatrudniała 12 osób, a jej obroty wynosiły 5 milionów euro. Przez ponad 30 lat działalności stworzył europejską firmę zajmującą się nie tylko transportem drogowym, ale także kompleksowymi usługami obejmującymi logistykę kontraktową, transport morski i lotniczy, transport FTL i intermodalny oraz logistykę produktów świeżych w temperaturze kontrolowanej pod marką Fresh Logistics. 

Obecnie Grupa Raben, z centralą w podpoznańskim Robakowie, zatrudnia ponad 10 000 pracowników, dysponuje powierzchnią magazynową o wielkości 1,3 mln mkw., a jej globalny obrót wynosi ponad 1,5 miliarda euro. Oddziały Grupy znajdują się w 15 krajach: Austrii, Bułgarii, Czechach, Estonii, Grecji, Holandii, Litwie, Łotwie, Niemczech, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie, Węgrzech i Włoszech. 

Redakcja nagrodziła także spółki TSL o największej dynamice przychodów w czterech kategoriach. 

Największą dynamiką wzrostu przychodu firmy logistycznej wykazała się Morska Agencja Gdynia (96,3% wzrostu do 449,5 mln zł), przed ID Logistics i Yusen Logistics Polska. 

Największą dynamiką przychodu w ramach transportu drogowego i spedycji wykazały się Galan Logistics (59,4% wzrostu do 130,3 mln zł) przed Sachs Trans i Grupą Natanek. 

Największą dynamiką przychodu w ramach transportu pozadrogowego zanotowały w 2021 roku Orlen Koltrans (30,8% do 355,6 mln zł), PCC Intermodal i PKP Cargo. 

Największą dynamiką przychodu w branży KEP uzyskały Fedex Express (124,6% do 1656,8 mln zł), GLS Poland i Grupa Integer. 

Kapituła składa się z przedstawicieli branży TSL, naukowców oraz redakcji. 

Przedstawicielami organizacji branżowych są:

- Łukasz Chwalczuk – prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Transportu Nienormatywnego,

- Teodor Kula – członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Managerów Logistyki

- Marek Tarczyński – przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki 

Świat akademicki i naukowy reprezentują:

- Arkadiusz Kawa – dyrektor Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny 

- Wojciech Paprocki – dyrektor Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności SGH

Ze strony redakcji w skład Kapituły weszli: 

- Marek Kutarba dyrektor wydawniczy Gremi Media 

- Andrzej Stec zastępca redaktora naczelnego dziennika Rzeczpospolita 

- Krzysztof Kowalczyk kierownik działu ekonomicznego Rzeczpospolitej.

W kategorii "Innowacje" pierwsze miejsce przypadło firmie Regesta, która w firmie Wielton zamówiła naczepę lżejszą o 500 kg od dotychczasowych konstrukcji. Wzrosła ładowność, w jedną stronę jest możliwe załadowanie towaru spaletyzowanego o większej masie, a na powrocie załadowanie kręgów blachy, których na zwykłej „firance” nie da się przewieźć. Naczepa jest już po długiej fazie testów, które wypadły bardzo dobrze. Dzięki temu tabor Regesty zasiliło 150 „odchudzonych” naczep Coil Master Strong Light, których prototyp Wielton nazwał roboczo „Rynna Regesta”.

Pozostało 87% artykułu
Ludzie i firmy
Efektywna sprzedaż wielokanałowa potrzebuje wsparcia profesjonalistów
Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Ludzie i firmy
Ponad 25 000 punktów DPD Pickup – DPD Polska tworzy największą sieć out-of-home w Polsce
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ludzie i firmy
Zielona rewolucja w logistyce