Będzie pełnił rolę centrum dystrybucyjnego dla sprzedawców AliExpres, wysyłających towary bezpośrednio z Polski. To pierwsze tego typu centrum logistyczne AliExpress, które będzie wspierać sprzedawców w Europie Środkowo-Wschodniej. Umożliwi ono dostarczenie towarów nawet w jeden dzień do największych miast w Polsce. Centrum będzie też pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.
Inwestycja usprawni działanie platformy w kraju oraz regionie. Jeszcze w listopadzie br. firma chce, by zamówione na platformie towary docierały nawet w 1 dzień do największych miast w Polsce oraz w 3 dni do każdej innej miejscowości.
AliExpress proponuje darmową dostawę dla ponad 80 proc. produktów i zamierza ostro walczyć z Amonem i innymi internetowymi sklepami o 11 mln użytkowników. Amazon ma w Polsce dziesięć magazynów o powierzchni ponad stukrotnie większej od właśnie wynajętej przez AliExpress.
Panattoni zrealizował już ponad 4 mln m kw. powierzchni dla e-handlu. – Polski e-commerce rośnie błyskawicznie. Jeszcze w 2015 roku w kraju, online kupowała zaledwie połowa internautów, a teraz jest to blisko 8 na 10. Ponadto już w 2026 roku wartość rynku e-commerce w Polsce ma wynieść 162 mld zł, czyli ponad 3 razy więcej niż w 2018 roku – porównuje Senior Leasing Manager z Panattoni Kamil Kwiatkowski.