Lider polskiego rynku kurierskiego, InPost, kończy tegoroczne, warte 3 mld zł inwestycje w paczkomaty. Właśnie oddał do użytku 15-tysięczny paczkomat, ale spółka prognozowała, że do końca roku będzie miała w Polsce 15-16 tys. paczkomatów. – Obiecuję, że dobrze wykorzystamy pozostałe nieco ponad 2 miesiące, które zostały nam do końca grudnia – zaznacza prezes InPost Rafał Brzoska.

Przypomina, że rok 2021 firma zaczynała mając w Polsce nieco ponad 10 tys. paczkomatów i do połowy października postawiła blisko 5 tys. maszyn. InPost posiada sieć ponad 17 tys. paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Na koniec roku planuje mieć na tych rynkach 19 tys. maszyn oraz dostarczyć 650 mln paczek. 

W ostatnim miesiącu firma wprowadziła deklarowane dostawy tego samego dnia w ramach tego samego miasta, nową usługę Strefa Ułatwionego Dostępu dla osób niewysokich, systematycznie zwiększa też zasięg programu InPost Green City dedykowanego samorządom. – Do tego wdrażamy nowe urządzenia zasilane energią słoneczną, które otaczamy kostką antysmogową. Oprócz oferowania najbardziej ekologicznej formy dostawy, zależy nam na dostarczeniu naszym klientom informacji o jakości powietrza w miastach – dlatego na paczkomatach pojawią się czujniki pozwalające przez naszą aplikację śledzić zmiany jakości powietrza w czasie rzeczywistym – tłumaczy prezes InPost. 

Czujniki zmierzą parametry pyłów zawieszonych PM 10 i PM 2,5 – a część z nich będzie również dokonywała pomiarów stężenia gazów NO2 i O3. Ponadto z poziomu aplikacji istnieje możliwość sprawdzenia temperatury, ciśnienia i wilgotności powietrza.

Firma także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 28 tys. e-sprzedawców. Aplikacja mobilna InPost „InPost Mobile” to jedna z najpopularniejszych aplikacji w Polsce z blisko 7 mln aktywnych użytkowników.