Od lat rośnie liczba przesyłek drobnicowych, a rozwój e-handlu pobudza innowacje także w tym segmencie usług. – Rozwój e-handlu przekłada się na większe rozdrobnienie dostaw. Klienci decydują się na mniejsze dostawy drobnicowe, ale za to przesyłki dostarczane są częściej. W przypadku e-sklepów polecamy też przesyłki Premium, które, np. w problematycznych sytuacjach, mogą przyśpieszyć dostawę tak, aby towar jak najszybciej znalazł się u odbiorcy – wskazuje kierownik Rozwoju Produktu – Drobnica Krajowa w DB Schenker Paweł Strojek. 

Różne przesyłki i różne priorytety

Zaznacza, że nadal zdecydowana większość przesyłek to segment B2B. – Na tej części klientów głównie się skupiamy. W tym przypadku jest to również wsparcie dla e-handlu, np. na etapie zatowarowania e-sklepu. Jednak coraz większy udział stanowią odbiorcy B2C np. tego e-sklepu, a cała droga przesyłki może być obsłużona przez nas – opisuje Paweł Strojek. 

Zakupy przez Internet stały się normą w sektorze B2C i podobna ewolucja spodziewana jest w handlu B2B. – Dlatego stworzyliśmy podobne możliwości także dla B2B. Udostępniliśmy platformę Connect4.0, dzięki której nasi klienci mogą składać zlecenia oraz automatycznie wyceniać i zamawiać usługi logistyczne w zakresie transportu lądowego (Connect4Land). Platforma oferuje klientom biznesowym dostęp do wygodnego systemu zleceń, natychmiastowych i przejrzystych informacji o cenach i czasie transportu oraz praktycznego systemu śledzenia również z poziomu smartfona. Z podobnych udogodnień korzystają też klienci w transporcie lotniczym (Connect4Air) i morskim (Connect4ocean) – przypomina kierownik Rozwoju Produktu – Drobnica Krajowa. 

Podobieństwa rynku B2B do handlu internetowego B2C jest coraz bardziej widoczne również w ofercie dodatkowych usług, jak np. bezpłatne powiadomienie SMS lub śledzenie przesyłki. – Zarządzanie łańcuchem dostaw i współpracę z operatorem ułatwia aplikacja eSchenker, dając dostęp do wielu możliwości takich jak składanie zleceń, zaawansowane śledzenie przesyłek, raportowanie wg zadanych kryteriów, fakturowanie, kalkulator emisji spalin – wymienia Paweł Strojek. 

Dostawa w 24 godziny

Także klientom firmowym coraz częściej zależy na szybszych dostawach. O ile w e-handlu z dostawami do konsumentów czas doręczenia liczony jest czasem w pojedynczych godzinach, krajowe dostawy B2B standardowo zajmują 24 godziny. – Standardem są obecnie 24 h, ale oczywiście są trasy np. Szczecin - Rzeszów lub dostawy na Mazury, gdzie 24 h nie zawsze udaje się dotrzymać. Operatorzy posiadający dużą sieć oddziałów w Polsce jak choćby Raben czy Geis Polska świadczą usługi drobnicowe w 24 h na terenie całej Polski – wymienia dyrektor Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania Arkadiusz Kawa.

Tego typu ofertę ma także DB Schenker.  Klientom, którym zależy na najszybszej dostawie oferujemy usługę Premium, gdzie taka przesyłka jest traktowana priorytetowo na każdym etapie transportu. Tam, gdzie liczy się czas i pewność dostawy zachęcamy do wyboru usług Premium – zaznacza Paweł Strojek. 

Tłumaczy, że już na etapie odbioru jeden kierowca może przyjąć przesyłki od wielu klientów. Przesyłki te trafiają na pierwszy terminal, gdzie ładowane są do terminali docelowych, skąd odbywa się dystrybucja do finalnych odbiorców. W terminalach docelowych następuje przeładunek na mniejsze auta, które dostarczają przesyłki w konkretnym obszarze. – Dzięki takim działaniom możemy zapewnić dostawę w ciągu 24 godzin, a często jest to czas dużo krótszy. Przesyłka odebrana od klienta o godzinie 16 może dotrzeć do odbiorcy, który znajduje się nawet kilkaset kilometrów dalej, już następnego dnia rano – wskazuje kierownik Rozwoju Produktu – Drobnica Krajowa. 

Opinia

DB Schenker

Paweł Strojek, Kierownik Rozwoju Produktu – Drobnica Krajowa w DB Schenker

W Polsce DB Schenker oferuje dostawy w ciągu 24 godzin, dzięki sieci 17 terminali przeładunkowych i codziennym, regularnym połączeniom samochodowym pomiędzy nimi. Każdego dnia dostarczamy prawie 40 000 przesyłek, a na terenie całego kraju kursuje blisko 4 000 pojazdów obsługujących regularne trasy. Dodatkowo, na terenie Polski można skorzystać z usług Premium10 i Premium13, czyli dostaw przesyłek drobnicowych i paczkowych do godziny 10.00 lub 13.00. Gwarantujemy szybki czas realizacji, dostawy drzwi - drzwi w całej Polsce oraz szybką komunikację dzięki cyfrowym rozwiązaniom. 

W ramach usługi DB SCHENKERsytem obsługujemy również towary niebezpieczne a ostatnio wprowadziliśmy do oferty paczkę+, czyli obsługę paczek o niestandardowych wymiarach i trudnych do transportu przesyłek do 30 kg. Jesteśmy również członkiem Stowarzyszenia Ochrony Zasobów Transportowanych (TAPA), dzięki czemu zapewniamy bezpieczne rozwiązania dla cennych towarów w ponad 100 wybranych lokalizacjach na całym świecie. Nasze operacje są bezpieczne i spełniają lub przekraczają najwyższe certyfikowane standardy bezpieczeństwa w branży. Sieć połączeń samochodowych w Polsce jest zintegrowana z europejską siecią DB Schenker, która obejmuje 430 terminali w 38 krajach naszego kontynentu. Dzięki temu możemy szybko, sprawnie i regularnie obsługiwać dostawy towarów naszych klientów pomiędzy europejskimi rynkami.