Rynek przesyłek międzynarodowych przyciąga graczy logistycznych. Są to zarówno brokerzy, oferujący pod jednym adresem usługi wielu kurierów, a także firmy kurierskie. Na przesyłkach międzynarodowych potęgę zbudowały m.in. UPS, FedEx i DHL Express.
Bezpośrednio współpracują z największymi nadawcami, mniejsi muszą integrować się z pomocą pośredników.
Czytaj więcej
Pożar lotniska w Dhace postawił importerów tekstyliów i odzieży przed dużym problemem. Ogień znis...
Z badania eBay wynika, że 68 proc. polskich sklepów rozwija się od dekady za granicą. Wśród nich 82 proc. wybrało Niemcy, 68 proc. Czechy i 48 proc. Holandię. W czasach, gdy ponad połowa przedsiębiorstw handlowych prognozuje spadek sprzedaży (badanie EFL), atrakcyjną alternatywą może być Ukraina.
W przypadku eksportu na Ukrainę, ciekawą ofertę ma Nova Post, lider tamtejszego rynku kurierskiego, który tylko w 2024 roku dostarczył 480 mln przesyłek. – Nova Post Polska jest otwarty na współpracę z małymi i średnimi sklepami internetowymi w Polsce. Dla nas to atrakcyjny rynek, liczący 50 tys. podmiotów – zauważa CEO Nova Post Jakub Karoń.