Broker usług kurierskich Furgonetka.pl proponuje usługę „paczkę na telefon”, która umożliwia nadanie przesyłki na numer telefonu odbiorcy. Adresat otrzymuje SMS z linkiem do strony Furgonetka.pl, gdzie może wybrać przewoźnika oraz dogodną lokalizację odbioru.
Usługa skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm. – „Paczka na telefon” zwiększa komfort zarówno nadawców, jak i odbiorców. To prawdziwa rewolucja w logistyce ostatniej mili – przekonuje CEO Furgonetka.pl Andrzej Ciesielski.
Czytaj więcej
Powstanie linia kolejowa, która pozwoli na połączenie planowanego Portu Zewnętrznego w Gdyni z re...
Dodaje, że rozwiązanie eliminuje błędy adresowe, zwiększa elastyczność całego procesu oraz poprawia bezpieczeństwo. Odbiorca nie musi udostępniać danych osobowych, takich jak adres zamieszkania czy aktualne miejsce pobytu.
Pomysł dobry, ale są wyzwania
Prezes Last Mile Experts Marek Różycki ocenia, że jest to dobry pomysł i krok do przodu we wprowadzaniu rozwiązań przyjaznych klientom. – Podobny pomysł zrealizowała na Ukrainie Nova Post, która ma prawie 80 proc. rynku i dane osobowo-telefoniczne z całego kraju, dzięki czemu tam wysyła się przesyłki na numer. W przypadku oferty Furgonetki trzeba wykorzystać link z sms, co jest znacznie bardziej uciążliwe, ale pomysł jest dobry – uważa Różycki. Przypuszcza, że dla uproszczenia systemu wyzwaniem może być RODO.