Zawarte 9 lipca porozumienie pomiędzy Amazon i BigCommerce oznacza otwarcie logistyki Amazona dla firm nie korzystających z platformy sprzedaży giganta. Analityk Bank of America Justin Post szacuje, że Amazon do 2025 roku zainkasuje dzięki sprzedaży usług logistycznych innym platformom sprzedażowym 15 mld dol.
Czytaj więcej w: Pocztowa przesyłka do odbioru w Biedronce
Amazon nadal używa do doręczeń UPS i US Post, choć większość odbywa się dzięki własnej logistyce. Nie jest wykluczone, że w przyszłości z rozbudowanej sieci doręczeń Amazona będą korzystać firmy kurierskie.
Czytaj więcej w: Na listach też da się zarobić
Do zmian w obsłudze e-commerce dochodzi także w Polsce. Abris Capital Partners, który ma Apaczkę, wykupił w ub. tygodniu Sendit. Tworzy w ten sposób dużą firmę brokerską usług kurierskich. – Ta strategia, zakładająca koncentrację potoków przesyłek od małych firm, ma jedną wadę, mianowicie zakłada, że przewoźnicy zaakceptują niższe ceny hurtowe proponowane przez dokonującego konsolidacji brokera – wskazuje słaby punkt nowej strategii Marek Różycki z Last Mile Experts.