Opublikowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej „Raport o stanie rynku pocztowego w 2020 roku” pokazuje, że w 2020 roku skurczyła się nie tylko liczba wysyłanych listów, ale i wartość tego rynku, która spadła o ponad 6 proc., do 3,5 mld zł.
Przychody z listów dwa razy mniejsze niż z paczek
Przesyłki listowe wciąż pozostają najliczniej realizowaną usługą. Ich liczebność jednak systematycznie spada: w roku 2019 o ponad 9 proc., w 2020 aż o ponad 15 proc. do 1,05 mld sztuk.
Uwagę zwraca wynik dotyczący wartości rynku przesyłek listowych. Ubiegłoroczny spadek o ponad 6-proc. to duży kontrast dla wyniku z 2019 roku, kiedy była mowa o prawie 5-proc. wzroście. – Spadki dotykają przede wszystkim operatora wyznaczonego, którego łączny wolumen zrealizowanych w 2020 roku usług zmniejszył się o prawie 14 procent. W tym samym czasie operatorzy alternatywni zanotowali ponad 46-proc. wzrost wolumenu i ponad 36-proc. wzrost wartości przychodów – porównuje prezes zarządu Speedmail Janusz Konopka.
Czytaj więcej w: Praca dla 5 tys. ludzi w magazynach e-commerce
Speedmail w ubiegłym roku o ponad 3 proc. zwiększył zasięg populacyjny, docierając z usługami do kolejnego miliona mieszkańców kraju. – Stale rozwijamy sieć dystrybucyjną oraz grono odbiorców, dzięki czemu utrzymaliśmy dodatnią dynamikę sprzedaży w segmencie listowym. W 2020 roku otworzyliśmy kolejne punkty, koncentrując się szczególnie na małych i średnich miastach – opisuje prezes Speedmail.