Poczta Polska odbierze kolejowe przesyłki z Chin i dostarczy do innych krajów europejskich. Przesyłki szybciej trafią do odbiorców, zaś Poczta liczy na dodatkowe przychody z obsługi rosnących ilości przesyłek chińskich oraz wzrost udziału w krajowym i międzynarodowym rynku w sektorze kurierskim. – Poczta Polska stawia na rynki rozwojowe i partnerstwa strategiczne. Jednym z nich jest właśnie umowa z China Post, którą umacniamy nasze relacje z ważnym podmiotem na rynku azjatyckim. To także kolejny krok do potwierdzania naszej pozycji jako jednego z liderów logistycznych w tej części Europy – podkreśla prezes zarządu Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.

Czytaj więcej w: W jeden rok InPost podwoił przychody

Chiny są największym partnerem handlowym Unii Europejskiej, w związku z czym ilości przesyłek stanowią przeważającą część wszystkich przyjeżdżających do Polski oraz przez Polskę spoza Unii Europejskiej.  Rynek przesyłek KEP rozwija się intensywnie, wraz z handlem transgranicznym i wzrostem przesyłek realizowanych na rzecz obsługi międzynarodowego e-commerce. Czynniki te stanowią potencjał do wzrostu przychodów Poczty, liczymy zatem, że poszerzanie naszej współpracy z narodowym operatorem chińskim zaowocuje wymiernymi korzyściami dla obu stron – przypuszcza wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Wiesław Włodek.

Czytaj więcej w: Poczta Polska kupuje sortery

Poczta Polska przygotowuje się do wdrożenia tzw. „pakietu VAT dla e-commerce”, który wejdzie w życie już 1 lipca. Poczta Polska przejmie proces składania elektronicznych zgłoszeń celnych importowych, stając się w ten sposób „bramą podatkową” między UE, a krajami leżącymi poza jej granicami, w tym głównie Chinami.