Spółka w pierwszym kwartale 2021 zanotowała przychody w wysokości 793 mln zł, co oznacza wzrost o 93% r/r. Skorygowany EBITDA wzrósł o 144% do 332 mln zł, marża EBITDA wyniosła 41,9% i zwiększyła się o 880 punktów bazowych w porównaniu do I kwartału 2020 r.
W Polsce ilość przesyłek wzrosła o 97% do 97 mln paczek, do czego przyczyniło się zwiększenie liczby Paczkomatów® o 46% oraz liczby skrytek o 77% r/r. Skorygowany EBITDA w Polsce wzrósł o 141% przy marży 44,8%, co oznacza wzrost o 940 punktów bazowych r/r.
Czytaj więcej w: Spada sprzedaż w Internecie, a InPost inwestuje
Ilość przesyłek międzynarodowych zwiększyła się o 600% do 1,4 mln paczek, do czego przyczynił się wzrost liczby Paczkomatów® w Wielkiej Brytanii o 76% r/r.
Jednocześnie InPost podwyższył prognozy na 2021 r. w Polsce: przewiduje 15,5-16 tys. paczkomatów na koniec roku, wzrost ilości paczek na poziomie 50-57%, a skorygowana marża EBITDA ma wynieść 45-47%. – Zwiększyliśmy skalę naszego działania oraz ofertę dla konsumentów i sprzedawców. Znacznie zwiększyliśmy tempo wdrażania systemu paczkomatów – zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii – a także wdrożyliśmy nowe, rewolucyjne usługi, jak zwroty bez etykiet. Pod koniec kwartału w Polsce mieliśmy ponad 6,3 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile – zaznacza prezes InPost Rafał Brzoska.