Reklama

Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach

Sklepy notują spadki w internetowych zakupach, maleje liczba kurierskich przesyłek lotniczych

Publikacja: 25.08.2023 12:15

Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach

FedEx

Foto: FedEx

Europa Wschodnia odnotowała spadek handlu cyfrowego o 10% w drugim kwartale 2023 r., w porównaniu do 15% wzrostu w poprzednim kwartale. W przypadku wydatków na zakupy średnia kwota wydana przez kupujących (z naszego regionu) na wizytę wyniosła 1,38 dol., w porównaniu z 1,25 dol. w poprzednim kwartale. Europa Wschodnia utrzymała ogólny wskaźnik konwersji na poziomie 1,2%. 

Dla porównania Hiszpania odnotowała 11% wzrost sprzedaży online w drugim kwartale, Włochy 8%, a Niemcy i Francja notują po 3% wzrostu, wynika z raportu Shopping Index za II kwartał 2023 roku. Natomiast rynek e-commerce w Stanach Zjednoczonych jest na minusie po raz pierwszy od czasu uruchomienia Shopping Index w 2014 roku. Sprzedaż zmniejszyła się, średnia wartość zamówienia wzrosła o 3% rok do roku do 124,45 USD, a ceny pozostały uparcie wysokie pomimo 11% wzrostu stóp dyskontowych. Nawet przy spadku wydatków, ruch w Internecie pozostał silny, rosnąc o 2% rok do roku, ponieważ konsumenci polowali na okazje. 

Czytaj więcej

Budowa magazynów spekulacyjnych nadal popularna

Z badania Salesforce wynika, że najskuteczniejszą taktyką zachęcającą kupujących do odwiedzenia witryny w pierwszej połowie 2023 r. było wysłanie im kodu rabatowego. W obliczu niepewności gospodarczej konsumenci szukają korzystnych ofert, a poziomy rabatów w drugim kwartale wzrosły o 12% w stosunku do ubiegłego roku i 19% w stosunku do 2021 roku.

Pierwsza połowa tego roku zasugerowała, że rynek e-commerce może zmierzać w kierunku ożywienia. Wyniki za pierwszy kwartału pokazały, że region zaczyna się stabilizować. Było to kontynuowane w drugim kwartale, gdy sprzedaż online wzrosła o 1% w całym regionie, przy czym Niemcy, Francja i Hiszpania wykazały silny dodatni wzrost.

Reklama
Reklama

Maleje także liczba kurierskich przesyłek lotniczych. FedEx odnotował 9% spadek liczby lotów krajowych w porównaniu z czerwcem, przy spadku o 14% rok do roku. Spadek aktywności lotniczej UPS przyspieszył do 13% rok do roku, a lipcowa liczba lotów spadła o 14% w porównaniu z czerwcem.

Analityk Last Mile Experts Greg Kupa zauważa, że Amazon utrzymał stabilniejszą liczbę lotów, przy czym w lipcu odnotowano jedynie 2% spadek w ujęciu miesięcznym. Dla kontrastu, liczba lotów Amazona wzrosła o 16% w porównaniu z rokiem poprzednim, co zbiega się z silną sprzedażą detaliczną w Ameryce Północnej w drugim kwartale i udanym Prime Day.

Logistyka Kontraktowa
Sektor logistyczny wpadł w objęcia geopolityki
Logistyka Kontraktowa
Rumunia, nowa ziemia obiecana
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama