Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach

Sklepy notują spadki w internetowych zakupach, maleje liczba kurierskich przesyłek lotniczych

Publikacja: 25.08.2023 12:15

Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach

FedEx

Foto: FedEx

Europa Wschodnia odnotowała spadek handlu cyfrowego o 10% w drugim kwartale 2023 r., w porównaniu do 15% wzrostu w poprzednim kwartale. W przypadku wydatków na zakupy średnia kwota wydana przez kupujących (z naszego regionu) na wizytę wyniosła 1,38 dol., w porównaniu z 1,25 dol. w poprzednim kwartale. Europa Wschodnia utrzymała ogólny wskaźnik konwersji na poziomie 1,2%. 

Dla porównania Hiszpania odnotowała 11% wzrost sprzedaży online w drugim kwartale, Włochy 8%, a Niemcy i Francja notują po 3% wzrostu, wynika z raportu Shopping Index za II kwartał 2023 roku. Natomiast rynek e-commerce w Stanach Zjednoczonych jest na minusie po raz pierwszy od czasu uruchomienia Shopping Index w 2014 roku. Sprzedaż zmniejszyła się, średnia wartość zamówienia wzrosła o 3% rok do roku do 124,45 USD, a ceny pozostały uparcie wysokie pomimo 11% wzrostu stóp dyskontowych. Nawet przy spadku wydatków, ruch w Internecie pozostał silny, rosnąc o 2% rok do roku, ponieważ konsumenci polowali na okazje. 

Czytaj więcej

Budowa magazynów spekulacyjnych nadal popularna

Z badania Salesforce wynika, że najskuteczniejszą taktyką zachęcającą kupujących do odwiedzenia witryny w pierwszej połowie 2023 r. było wysłanie im kodu rabatowego. W obliczu niepewności gospodarczej konsumenci szukają korzystnych ofert, a poziomy rabatów w drugim kwartale wzrosły o 12% w stosunku do ubiegłego roku i 19% w stosunku do 2021 roku.

Pierwsza połowa tego roku zasugerowała, że rynek e-commerce może zmierzać w kierunku ożywienia. Wyniki za pierwszy kwartału pokazały, że region zaczyna się stabilizować. Było to kontynuowane w drugim kwartale, gdy sprzedaż online wzrosła o 1% w całym regionie, przy czym Niemcy, Francja i Hiszpania wykazały silny dodatni wzrost.

Maleje także liczba kurierskich przesyłek lotniczych. FedEx odnotował 9% spadek liczby lotów krajowych w porównaniu z czerwcem, przy spadku o 14% rok do roku. Spadek aktywności lotniczej UPS przyspieszył do 13% rok do roku, a lipcowa liczba lotów spadła o 14% w porównaniu z czerwcem.

Analityk Last Mile Experts Greg Kupa zauważa, że Amazon utrzymał stabilniejszą liczbę lotów, przy czym w lipcu odnotowano jedynie 2% spadek w ujęciu miesięcznym. Dla kontrastu, liczba lotów Amazona wzrosła o 16% w porównaniu z rokiem poprzednim, co zbiega się z silną sprzedażą detaliczną w Ameryce Północnej w drugim kwartale i udanym Prime Day.

Europa Wschodnia odnotowała spadek handlu cyfrowego o 10% w drugim kwartale 2023 r., w porównaniu do 15% wzrostu w poprzednim kwartale. W przypadku wydatków na zakupy średnia kwota wydana przez kupujących (z naszego regionu) na wizytę wyniosła 1,38 dol., w porównaniu z 1,25 dol. w poprzednim kwartale. Europa Wschodnia utrzymała ogólny wskaźnik konwersji na poziomie 1,2%. 

Dla porównania Hiszpania odnotowała 11% wzrost sprzedaży online w drugim kwartale, Włochy 8%, a Niemcy i Francja notują po 3% wzrostu, wynika z raportu Shopping Index za II kwartał 2023 roku. Natomiast rynek e-commerce w Stanach Zjednoczonych jest na minusie po raz pierwszy od czasu uruchomienia Shopping Index w 2014 roku. Sprzedaż zmniejszyła się, średnia wartość zamówienia wzrosła o 3% rok do roku do 124,45 USD, a ceny pozostały uparcie wysokie pomimo 11% wzrostu stóp dyskontowych. Nawet przy spadku wydatków, ruch w Internecie pozostał silny, rosnąc o 2% rok do roku, ponieważ konsumenci polowali na okazje. 

Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL