Mimo konsolidacji rynku stacji paliw wokół dużych koncernów, krajowe marki mają się bardzo dobrze. Stacje niezależne zagospodarowały już 49% tortu i sięgają po więcej. Swoją konkurencyjność budują na przemyślanych lokalizacjach. O nowym sposobie na tanie tankowanie na stacjach prywatnych opowiada Mariusz Derdziak, kierownik sprzedaży DKV Euro Service Polska.
– Karty paliwowe DKV są już dostępne na 220 stacjach prywatnych marek. Skąd zainteresowanie tym segmentem?
Dla transportu profesjonalnego liczy się dobra lokalizacja, jakość paliwa i rabaty. Prywatne marki stacji w Polsce nie ustępują standardami dużym koncernom. Mogą się za to pochwalić atrakcyjnymi lokalizacjami w korytarzach transportowych, przy granicach oraz na skrzyżowaniach ważnych tras. Postanowiliśmy więc wypracować metodę, dzięki której przewoźnicy będą tu mogli tankować znacznie taniej. Jest ona zupełnie różna od klasycznych modeli rabatowych.
– Wyjściowy poziom cen na tych stacjach i tak nie jest wysoki…