Piwo jedzie z e-awizo

Cyfryzacja obsługi ułatwiła pracę dyspozytorom i kierowcom.

Publikacja: 22.06.2021 06:49

Piwo jedzie z e-awizo

Foto: Fot. Grupa Żywiec

Żywiec wdrożył komunikację elektroniczną z Makro Cash & Carry przy dostawach, które nie były dotychczas zautomatyzowane ani monitorowane. Wdrożenie DESADV (awizo wysyłki) i DESADV + SSCC (Seryjny Numer Jednostki Logistycznej) między Grupą Żywiec a Makro Cash & Carry usprawniło przepływ informacji dotyczących awizacji dostaw oraz realizacji zamówień do sieci handlowej.

Czytaj więcej w: Czy branża TSL chce elektronicznych listów przewozowych?

Czas obsługi rozładunku skrócił się nawet do 40%, a całkowity czas pobytu kierowcy oczekującego na rozładunek – o 61%. Z kolei nakład pracy związany z obsługą procesu i przepływem dokumentacji w procesie O2C zmniejszył się o 25%, a rotacja samochodów i wykorzystanie ich do realizacji kolejnych zleceń na rzecz Grupy Żywiec o 48%. Tradycyjny obieg papierowych dokumentów został wyeliminowany.

Zastosowanie standardu DESADV i DESADV + SSCC pozwala szybciej powiadomić klienta w przypadku, gdy wystąpi problem z dostawą zamówionych produktów. Wdrożenie e-awiza zmniejszyło również koszty transportu oraz poprawiło wskaźnik Service Level w transporcie. – Firmy, które zdecydowały się wdrożyć komunikację elektroniczną, odnotowują liczne korzyści z optymalizacji procesów w łańcuchu dostaw – podkreśla Supplier Collaboration Manager w Makro Cash & Carry Polska Michał Barańczyk.

Czytaj więcej w: Inspektor zdalnie odczyta tachograf

Dodatkowo uporządkowało model danych i pozwoliło na dalszą automatyzację procesu ich przetwarzania w ramach rozwiązań Order to Cash (O2C). – Poza już stosowanymi komunikatami, jak: zamówienia, faktury towarowe, faktury korygujące, awizo dostawy, awizo dostawy w połączeniu z etykietą logistyczną, jesteśmy gotowi na wprowadzenie kolejnego komunikatu, jakim jest zawiadomienie o zwrotach (RETANN), by całkowicie wyeliminować papierową i mailową wymianę dokumentacji – zaznacza kierownik ds. Logistyki Klientów Kluczowych w Grupie Żywiec Olga Zając.

Czytaj więcej w: Do eCMR brakuje tylko podpisu

Założenia oraz wytyczne wdrożenia komunikatu DESADV + SSCC zgodnego ze standardami GS1 przygotowały ŚBŁ – Instytut Logistyki i Magazynowania we współpracy z GS1 Polska.

Żywiec wdrożył komunikację elektroniczną z Makro Cash & Carry przy dostawach, które nie były dotychczas zautomatyzowane ani monitorowane. Wdrożenie DESADV (awizo wysyłki) i DESADV + SSCC (Seryjny Numer Jednostki Logistycznej) między Grupą Żywiec a Makro Cash & Carry usprawniło przepływ informacji dotyczących awizacji dostaw oraz realizacji zamówień do sieci handlowej.

Czytaj więcej w: Czy branża TSL chce elektronicznych listów przewozowych?

Logistyka
Atrakcyjny międzynarodowy biznes kurierów
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Materiał partnera
Logistyka napędza rozwój biznesu
Logistyka
Ranking firm TSL i Rzeczpospolita TSL Award
Logistyka
Zielona energia w logistyce
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Logistyka
„Rzeczpospolita” nagrodziła firmy branży TSL
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście