Żywiec wdrożył komunikację elektroniczną z Makro Cash & Carry przy dostawach, które nie były dotychczas zautomatyzowane ani monitorowane. Wdrożenie DESADV (awizo wysyłki) i DESADV + SSCC (Seryjny Numer Jednostki Logistycznej) między Grupą Żywiec a Makro Cash & Carry usprawniło przepływ informacji dotyczących awizacji dostaw oraz realizacji zamówień do sieci handlowej.
Czytaj więcej w: Czy branża TSL chce elektronicznych listów przewozowych?
Czas obsługi rozładunku skrócił się nawet do 40%, a całkowity czas pobytu kierowcy oczekującego na rozładunek – o 61%. Z kolei nakład pracy związany z obsługą procesu i przepływem dokumentacji w procesie O2C zmniejszył się o 25%, a rotacja samochodów i wykorzystanie ich do realizacji kolejnych zleceń na rzecz Grupy Żywiec o 48%. Tradycyjny obieg papierowych dokumentów został wyeliminowany.
Zastosowanie standardu DESADV i DESADV + SSCC pozwala szybciej powiadomić klienta w przypadku, gdy wystąpi problem z dostawą zamówionych produktów. Wdrożenie e-awiza zmniejszyło również koszty transportu oraz poprawiło wskaźnik Service Level w transporcie. – Firmy, które zdecydowały się wdrożyć komunikację elektroniczną, odnotowują liczne korzyści z optymalizacji procesów w łańcuchu dostaw – podkreśla Supplier Collaboration Manager w Makro Cash & Carry Polska Michał Barańczyk.
Czytaj więcej w: Inspektor zdalnie odczyta tachograf