Piwo jedzie z e-awizo

Cyfryzacja obsługi ułatwiła pracę dyspozytorom i kierowcom.

Publikacja: 22.06.2021 06:49

Piwo jedzie z e-awizo

Foto: Fot. Grupa Żywiec

Żywiec wdrożył komunikację elektroniczną z Makro Cash & Carry przy dostawach, które nie były dotychczas zautomatyzowane ani monitorowane. Wdrożenie DESADV (awizo wysyłki) i DESADV + SSCC (Seryjny Numer Jednostki Logistycznej) między Grupą Żywiec a Makro Cash & Carry usprawniło przepływ informacji dotyczących awizacji dostaw oraz realizacji zamówień do sieci handlowej.

Czytaj więcej w: Czy branża TSL chce elektronicznych listów przewozowych?

Czas obsługi rozładunku skrócił się nawet do 40%, a całkowity czas pobytu kierowcy oczekującego na rozładunek – o 61%. Z kolei nakład pracy związany z obsługą procesu i przepływem dokumentacji w procesie O2C zmniejszył się o 25%, a rotacja samochodów i wykorzystanie ich do realizacji kolejnych zleceń na rzecz Grupy Żywiec o 48%. Tradycyjny obieg papierowych dokumentów został wyeliminowany.

Zastosowanie standardu DESADV i DESADV + SSCC pozwala szybciej powiadomić klienta w przypadku, gdy wystąpi problem z dostawą zamówionych produktów. Wdrożenie e-awiza zmniejszyło również koszty transportu oraz poprawiło wskaźnik Service Level w transporcie. – Firmy, które zdecydowały się wdrożyć komunikację elektroniczną, odnotowują liczne korzyści z optymalizacji procesów w łańcuchu dostaw – podkreśla Supplier Collaboration Manager w Makro Cash & Carry Polska Michał Barańczyk.

Czytaj więcej w: Inspektor zdalnie odczyta tachograf

Dodatkowo uporządkowało model danych i pozwoliło na dalszą automatyzację procesu ich przetwarzania w ramach rozwiązań Order to Cash (O2C). – Poza już stosowanymi komunikatami, jak: zamówienia, faktury towarowe, faktury korygujące, awizo dostawy, awizo dostawy w połączeniu z etykietą logistyczną, jesteśmy gotowi na wprowadzenie kolejnego komunikatu, jakim jest zawiadomienie o zwrotach (RETANN), by całkowicie wyeliminować papierową i mailową wymianę dokumentacji – zaznacza kierownik ds. Logistyki Klientów Kluczowych w Grupie Żywiec Olga Zając.

Czytaj więcej w: Do eCMR brakuje tylko podpisu

Założenia oraz wytyczne wdrożenia komunikatu DESADV + SSCC zgodnego ze standardami GS1 przygotowały ŚBŁ – Instytut Logistyki i Magazynowania we współpracy z GS1 Polska.

Żywiec wdrożył komunikację elektroniczną z Makro Cash & Carry przy dostawach, które nie były dotychczas zautomatyzowane ani monitorowane. Wdrożenie DESADV (awizo wysyłki) i DESADV + SSCC (Seryjny Numer Jednostki Logistycznej) między Grupą Żywiec a Makro Cash & Carry usprawniło przepływ informacji dotyczących awizacji dostaw oraz realizacji zamówień do sieci handlowej.

Czytaj więcej w: Czy branża TSL chce elektronicznych listów przewozowych?

Logistyka
Atrakcyjny międzynarodowy biznes kurierów
Materiał partnera
Logistyka napędza rozwój biznesu
Logistyka
Ranking firm TSL i Rzeczpospolita TSL Award
Logistyka
Zielona energia w logistyce
Logistyka
„Rzeczpospolita” nagrodziła firmy branży TSL