Materiał powstał we współpracy z Logwin Poland

- Oferujemy pełen wachlarz usług kompleksowej logistyki – mówi Piotr Sprzęczka, Managing Director w Logwin Poland. - Opieramy się w dużej mierze na automatyce. Dla nas najważniejsze jest dobranie rozwiązań dla klienta, po pogłębionym dialogu, dzięki temu przygotowujemy rozwiązania szyte na miarę. Nie przesadzamy z ilością automatyki, tak żeby utrzymać elastyczność i skalowalność danego rozwiązania. Kluczem jest dostarczenie usług w odpowiedniej jakości, ale też elastyczności dla zmieniającego się biznesu i potrzeb naszych klientów - dodaje.

Świętujący w tym roku 20-lecie działalności Logwin Poland to część grupy Logwin AG notowanej na frankfurckiej giełdzie. Firma działa w 37 krajach, zatrudnia ponad 4 tys pracowników. W Polsce Logwin w Polsce zatrudnia ponad 650 osób w sześciu lokalizacjach z centralą w Piasecznie pod Warszawą.

Profesjonalny zespół to jedna z podstaw rozwoju firmy. Logwin bardzo dużą uwagę przywiązuje do szkoleń pracowników. Tego wymaga indywidualne podejście do każdego klienta i oferowanie kontrahentom skomplikowanych usług w ramach VAS - Value Added Services. To dodatkowe działania dla klientów polegające między innymi na specjalnym pakowaniu, dodawaniu ulotek, etykietowaniu – naklejaniu cen i instrukcji językowych czy zabezpieczeń antykradzieżowych. Temu służą wysoko zautomatyzowane linie mieszczące się między innymi w potężnej hali Logwin w Piasecznie.

- Tego rodzaju usługi nas wyróżniają i są bardzo wysoko oceniane przez klientów – mówi Piotr Sprzęczka - Naszymi klientami są głównie firmy międzynarodowe, które promują swoje produkty za pomocą różnych akcji reklamowych i promocyjnych. Dzięki nam są w stanie przygotować nawet najbardziej złożone zamówienia. Pamiętać również należy o tym, że polskie prawo wymaga oznaczenia opakowań w odpowiedni sposób, te usługi także proponujemy naszym klientom. Tutaj jakość jest kluczowa, nie ma miejsca na pomyłkę. Za pomocą dopracowanych procesów, procedur a także zmotywowanych i przeszkolonych zespołów jesteśmy w stanie tą jakość dostarczyć.

Logwin Poland jako część międzynarodowej grupy bazuje na doświadczeniach i na standardach zbudowanych przez lata w krajach Europy Zachodniej. To sprawia, że jej klientami są nie tylko podmioty polskie, ale również duże firmy międzynarodowe z Niemiec, Danii czy innych krajów skandynawskich.

- Zauważyliśmy bardzo ciekawy trend związany z przenoszeniem logistyki do Polski – opisuje Piotr Sprzęczka. Jego zdaniem dzieje się tak z kilku powodów. - Po pierwsze w Polsce mamy duże i profesjonalne zasoby ludzkie, które pozwalają na zapewnienie pełnego standardu i terminowości wysyłek. Po drugie oczywiście liczą się także kwestie kosztowe, które Polskę plasują na wysokim miejscu z punktu widzenia efektywności. Jednak kluczowe jest podejście polskich pracowników. Ich otwartość oraz elastyczność na potrzeby klienta - tym możemy pochwalić się w naszej firmie.

Piotr Sprzęczka podkreśla, że zespół firmy pozostaje zawsze blisko klienta, prowadzi z nim aktywny dialog podczas każdego etapu współpracy. To pozwala na przeprowadzenie z sukcesem operacji zakrojonych na szeroką skalę. I to w bardzo krótkim czasie. – Niedawno powierzono nam dystrybucję standów reklamowych do sklepów jednej z wielkich sieci handlowych. Na ponad dziewięć tysięcy standów mieliśmy tylko dwie reklamacje – wspomina menedżer.

Logwin Poland nie ma problemów we współpracy nawet z najbardziej wymagającymi klientami. – Nasi klienci są po prostu zadowoleni i zostają z nami na bardzo długo – podsumowuje Piotr Sprzęczka.

Materiał powstał we współpracy z Logwin Poland