Krajowa Administracja Skarbowa podała, że na 2 września pojazdy ciężkie opłaciły przy pomocy e-Toll 2,7 mln km. Łącznie wszystkie samochody (lekkie i ciężkie) opłaciły niemal 10 mln km wykorzystując system e-Toll. To raczej słaby wynik, biorąc pod uwagę, że miesięcznie w viaToll pojazdy ciężkie przejeżdżają ponad pół mld płatnych kilometrów. KAS, która zawiaduje system poboru myta e-Toll podaje, że ciężkie pojazdy korzystają głównie z aplikacji. 

Na 23 605 urządzeń służących do wnoszenia opłat za drogi, 19 241 to aplikacja mobilna, 2 587 to urządzenie pokładowe (OBU) i 1777 zewnętrzny system lokalizacyjny (ZSL). 

Widoczna jest ostrożność, z jaką przewoźnicy podchodzą do nowego systemu poboru myta. Ciężkich pojazdów zarejestrowanych w systemie jest 128 403. Zatem tylko niecałe 20 proc. przewoźników zdecydowało się na zastąpienie urządzeń viaToll nowym systemem. 

Do końca okresu przejściowego, czyli do 30 września 2021 r. opłata elektroniczna oraz opłata za przejazd autostradą, wnoszone z wykorzystaniem Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS, będą pobierane w wysokości 75% stawek opłat określonych w obowiązujących przepisach.