Zaskakujące jest duże zainteresowanie systemem Toll wśród pojazdów lekkich, co przyznaje Krajowa Administracja Skarbowa, zarządzająca nowym systemem poboru myta e-Toll. Płaci w nim myto 4095 osobówek, gdy ciężarówek tylko 545 (stan na koniec 6 lipca). W systemie e-Toll użytkownicy zarejestrowali 10 976 pojazdów lekkich.
Za dużo powiadomień
Narzekania na aplikację padają ze strony kierowców aut osobowych. Denerwuje ich częste przypominanie o niskim stanie konta (poniżej 120 zł), zbyt skomplikowana, wymagająca wielu danych rejestracja, brak informacji o funkcjonowaniu aplikacji oraz powolne komunikowanie się z systemem, przez co na automatycznych bramkach tworzą się kolejki.
Czytaj więcej w: Szykuje się wyścig po urządzenia e-TOLL
KAS podaje, że do 6 lipca zarejestrowała 1977 reklamacji. KAS przyśpieszy wdrożenie niektórych funkcjonalności przewidzianych dla użytkowników pojazdów lekkich. – Planujemy znacząco uprościć proces rejestracji osoby fizycznej, która będzie zakładać konto przedpłacone, z jednym pojazdem osobowym zarejestrowanym na terytorium Polski. Chcemy by ten rodzaj rejestracji w systemie, który na roboczo nazywamy ‘fast track’, był dostępny dla naszych użytkowników w przeciągu najbliższych tygodni i umożliwiał wyjazd na państwowe drogi płatne, po przysłowiowych ‘3 kliknięciach’ w systemie e-Toll – obiecuje rzeczniczka KAS. Docelowo KAS planuje zlikwidować w grudniu br. bramki na państwowych autostradach.
Przewoźnicy ostrożnie próbują
Najwięcej uwagi i pracy pochłania pobór myta od pojazdów ciężkich. KAS przypomina, że „uiszczanie opłaty elektronicznej od pojazdów ciężkich wymaga podawania bardziej szczegółowych danych (np. w zakresie certyfikatu posiadanej klasy EURO, czy przyczep bądź naczep), tworzenia dedykowanych kont rozliczeniowych, wprowadzania informacji o całych flotach pojazdów oraz urządzeniach, które będą wykorzystywane do zbierania i przesyłania współrzędnych geolokalizacyjnych.”