Lidl Italia rozpoczął próby zasilanej z baterii ciężarówki Scania. Samochód odbiera towary z centrum logistycznego Lidl w Arcole niedaleko Werony zaopatrując w nie supermarkety w północno-wschodnich Włoszech.
Elektryczna Scania ma zasięg do 250 km i wyposażona jest w silnik o mocy ciągłej 313 KM i szczytowej 401 KM.
Użytkownikiem samochodu jest firmą transportowa LC3 Transporti. Wybrała ona mieszczącą 23 palety dwukomorową zabudowę do przewozów w temperaturze kontrolowanej, chłodzoną ciekłym azotem. LC3 Transporti używa tej metody chłodzenia od 2019 roku, gdy zakupił 20 naczep chłodniczych z tym systemem.
Lidl we Włoszech ma 10 centrów logistycznych i ponad 680 sklepów.
Włoski przewoźnik eksploatuje nie tylko pierwszą elektryczną Scania, ma także flotę pojazdów na LNG i CNG. W kwietniu zamówił 35 ciągników Iveco S-Way LNG, które zużywają bio-LNG. Rok wcześniej kupił pierwsze Iveco spalające biometan, przewożony w zbiorniku ciśnieniowym. Te samochody także jeżdżą dla Lidla.