Siemens Energy i Siemens Mobility pracują nad pociągiem wodorowym

W przyszłym roku obie spółki zaprezentują wodorowy pociąg, który zastąpi składy spalinowe.

Publikacja: 07.10.2020 11:20

Siemens Energy i Siemens Mobility pracują nad pociągiem wodorowym

Foto: logistyka.rp.pl

Od końca września br. Siemens Energy nie jest już częścią koncernu Siemens, tylko samodzielną, notowaną na giełdzie spółką, której najważniejszym udziałowcem jest jednak Siemens AG. Tak więc w praktyce współpraca między oddziałami tego koncernu jest wciąż żywa i kontynuuje wcześniejsze wspólne projekty.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem

Przykładem jest współpraca Siemens Energy z Siemens Mobility w celu budowy pociągu wodorowego i związanej z tym infrastruktury. Siemens Mobility opracował już pociąg Mireo Plus H na wodór, który wypróbuje w 2021 roku, w ramach projektu badawczego z udziałem kanadyjskiego dostawcy ogniw paliwowych Ballard Power.

Koncern wskazuje, że w najbliższych dekadach tysiące napędzanych dieslami zestawów trakcyjnych zostanie zastąpionych przez pociągi z napędem wodorowym. Siemens Energy i Siemens Mobility planują wspólne opracowanie znormalizowanego rozwiązania infrastruktury wodorowej do zasilania pociągów napędzanych wodorem, a następnie rozszerzenie tego rozwiązania w projektach pilotażowych i konkretnych projektach klientów.

Czytaj więcej w: Austriackie Koleje testują pociągi wodorowe

– Nasza współpraca z Siemens Energy toruje drogę do zrównoważonej i przyjaznej dla klimatu mobilności. W ten sposób możemy wspierać naszych klientów w dłuższej perspektywie czasowej w zastępowaniu ich pociągów spalinowych, bezemisyjnym pociągami napędzanymi wodorem. Wspólnie z firmą Siemens Energy możemy nawet zaoferować „wodór jako usługę” dla całego okresu eksploatacji pociągu – powiedział dyrektor pionu taboru Siemens Mobility Albrecht Neumann.

Czytaj więcej w: Europa testuje pociągi wodorowe

Jeśli chodzi o dostarczanie i produkcję zielonego wodoru, to Siemens Energy oferuje niezbędne systemy i rozwiązania na tym rynku. Siemens Mobility skupia się natomiast na rozwiązaniach transportu kolejowego. Współpraca obu firm korzystnie wpłynie na jakość oferowanych produktów i usług, bo obejmować będzie nie tylko same pociągi, ale także infrastrukturę do tankowania i co bardzo prawdopodobne samo paliwo – zielony wodór.

Siemens Energy zatrudnia 91 tys. osób na całym świecie w ponad 90 krajach i w roku obrotowym 2019 osiągnął przychody w wysokości 29 mld euro. Siemens Mobility zaksięgował przychód 8,9 miliarda euro i zatrudnia 36,800 pracowników na całym świecie.

Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach