Najważniejsze urządzenie

Jakub Wróblewski odpowiedzialny za karty paliwowe i opłaty drogowe w PTSU Indeka z Kobylnicy k. Słupska dzieli się uwagami o dostarczonych przez DKV urządzeniach opłat drogowych EETS.

Publikacja: 29.10.2020 13:47

Najważniejsze urządzenie

Foto: logistyka.rp.pl

Dlaczego firma zdecydowała się na urządzenia EETS?

Brak harmonizacji poboru myta za drogi w krajach Europy zaowocował mnogością wymaganych przez poszczególne kraje rozwiązań. Oferowane przez DKV nowe urządzenie do poboru opłat drogowych DKV Box Europe umożliwiło nam regulowanie opłat za drogi w siedmiu krajach (Austria, Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Belgia i od niedawna Bułgaria). Wkrótce mają do nich dołączyć inne kraje m.in. Włochy i Węgry. Do momentu zamiany urządzeń do opłat drogowych w tych krajach korzystaliśmy z trzech urządzeń: Toll Collect, DKV Box Select oraz Satellic.

Czyli zamiast trzech urządzeń na szybie jest dziś tylko jedno?

Tak, dzięki temu kierowca ma mniej urządzeń do kontroli. Szczególnie dla nas problematyczny był system poboru opłat w Belgii. Nieuprawniony przejazd w tym kraju wiąże się z koniecznością zapłacenia wysokiego mandatu. Dzięki temu, że nowy Box jest podłączony w aucie „na stałe” ten problem został całkowicie wyeliminowany.

W jaki sposób PTSU Indeka opłacała myto na Węgrzech?

W naszej firmie dyspozytorzy manualnie wykupują drogi za pomocą portalu HU-GO. Wadą takiego rozwiązania jest to, że w takim przypadku kierowca nie może zboczyć z wykupionej trasy gdyż grozi to mandatem. Dlatego zachęcamy DKV do jak najszybszego rozwijania rozwiązania w kolejnych krajach poczynając od Węgier.

Czy nie ma problemów z rozładowaniem urządzenia skoro pracuje ono w tak wielu krajach?

Nie, ponieważ podłączamy je na stałe w wiązkę samochodu. Na tak wczesnym etapie wdrożenia mogę powiedzieć że jest to rozwiązanie bezawaryjne. Prosta jest także obsługa – parametry urządzenia ustawia się raz (dopuszczalna masa całkowita oraz liczba osi) i kierowca nie musi więcej o nim pamiętać.

Czy równie proste jest przerejestrowanie pojazdów?

Jeśli chodzi o przerejestrowania pojazdów to miałem bardzo duże obawy co do rzeczywistego czasu w jakim DKV jest w stanie skonfigurować urządzenia na nowe numery rejestracyjne. Jestem pozytywnie zaskoczony ponieważ po maksymalnie 72 godzinach od wysłania wniosku, urządzenie jest już przypisane do nowych numerów rejestracyjnych.

Jak wygląda instalacja urządzeń?

Wszystkie urządzenia montowaliśmy w naszym serwisie. Jeden z jego pracowników został przeszkolony i zajmuje się ich montażem. Podłączenie Boxa zajmuje w tym systemie około 40 min, a dziennie był w stanie zamontować urządzenia nawet w 12 pojazdach.

A jakie są opinie kierowców?

Kierowcy są bardzo zadowoleni, gdyż ich rola w przypadku DKV Box Europe ogranicza się do kontroli jego działania. Cieszy ich perspektywa uruchomienia w niedalekiej przyszłości Węgier oraz to, że nie muszą się już martwić każdorazowym podłączaniem urządzenia w Belgii. Z perspektywy tego dosyć krótkiego okresu użytkowania DKV Box Europe przyznaję, że skorzystanie z tego urządzenia to była dobra decyzja dla naszej firmy i kierowców.

Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach