Elektryczna ciężarówka i prąd u jednego dostawcy

Kompletna usługa elektryfikacji floty dystrybucyjnej ułatwi sprzedaż e-ciężarówek.

Publikacja: 19.11.2020 09:49

Elektryczna ciężarówka i prąd u jednego dostawcy

Foto: logistyka.rp.pl

Francuska globalna grupa energetyczna i usługowa Engie oraz jej spółka zależna EVBox Group łączą siły ze Scanią by oferować przewoźnikom w 13 europejskich krajach budowę ładowarek. Pod koniec 2021 roku partnerzy poszerzą ofertę na kolejne państwa.

""

Za dekadę dystrybucja miejska będzie zelektryfikowana. Fot. Scania

Foto: logistyka.rp.pl

Engie dostarczy energii elektrycznej, EVBox ładowarek, zaś Scania elektrycznych ciężarówek. Wspólna oferta ma ułatwić przewoźnikom elektryfikację. – Kompletne rozwiązanie w zakresie ładowania obejmuje dostawę energii, sprzęt i oprogramowanie do ładowania, a także instalację, konserwację i inne powiązane usługi dostosowane do konkretnych potrzeb klienta. Współpraca z Engie i EVBox Group ułatwi naszym klientom elektryfikację floty oraz współtworzenie bardziej zrównoważonego systemu transportowego – podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu w Scania Alexander Vlaskamp.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem

Wiedza na temat elektryfikacji ciężkiego transportu jest niepełna, proces dopiero rozpoczyna się, więc zapewnienie ładowarek dla elektrycznego taboru ma duże znaczenie zarówno dla trwałości akumulatorów jak i zużycia energii.

""

Duzi operatorzy logistyczni rozpoczęli w Skandynawii próby elektrycznych ciężarówek. Fot. Schenker

Foto: logistyka.rp.pl

W elektryczne napędy wchodzą praktycznie wszyscy producenci samochodów ciężarowych. Już kilka lat temu przemysł motoryzacyjny zgodził się na obniżenie do 2030 roku emisji CO2 o 30 proc. i jedyną technicznie dostępną drogą do tego celu jest elektryfikacja napędów.

Czytaj więcej w: Lotos dostarczy wodór na Podkarpacie

Najłatwiej jest dokonać jej w dystrybucji miejskiej, w której pojazdy operują w niewielkiej odległości od bazy, często na stałych trasach. Umożliwia to instalację ładowarek także u odbiorców lub dostawców ładunków. Dodatkowe punkty ładowania pozwolą na stosowanie mniejszych akumulatorów lub wydłużenie tras.

Czytaj więcej w: Niemcy decydują, czy transport będzie na prąd czy na wodór

Dostawcą ogniw dla akumulatorów Scanii będzie właśnie wznoszona w Szwecji duża fabryka Northvolt. Będą pochodziły z niej także ogniwa dla miejskich autobusów Scania produkowanych w słupskiej Scania Polska (dawna Kapena). Ogniwa trafią do akumulatorów, które będzie budować zakład Northvolt w Gdańsku.

Francuska globalna grupa energetyczna i usługowa Engie oraz jej spółka zależna EVBox Group łączą siły ze Scanią by oferować przewoźnikom w 13 europejskich krajach budowę ładowarek. Pod koniec 2021 roku partnerzy poszerzą ofertę na kolejne państwa.

Engie dostarczy energii elektrycznej, EVBox ładowarek, zaś Scania elektrycznych ciężarówek. Wspólna oferta ma ułatwić przewoźnikom elektryfikację. – Kompletne rozwiązanie w zakresie ładowania obejmuje dostawę energii, sprzęt i oprogramowanie do ładowania, a także instalację, konserwację i inne powiązane usługi dostosowane do konkretnych potrzeb klienta. Współpraca z Engie i EVBox Group ułatwi naszym klientom elektryfikację floty oraz współtworzenie bardziej zrównoważonego systemu transportowego – podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu w Scania Alexander Vlaskamp.

Innowacje w logistyce
Biopaliwa mają zmniejszyć ślad węglowy ciężarówek
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Kompleksowy fulfillment z InPost
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście