– Wśród przewoźników zauważalna jest mniejsza nerwowość niż kilka tygodni temu. Przyczyniła się do tego Tarcza Antykryzysowa i rosnąca ilość ładunków – uważa dyrektor marketingu w DAF Trucks Polska Zbigniew Kołodziejek. Przyznaje, że rozruch gospodarki nie będzie prosty i łatwy, ale już się toczy. Wskazuje przy tym na uruchomiane fabryki samochodów.
Tymczasem GDDKiA zauważa, że w ruchu pojazdów ciężkich brak jest wyraźnej tendencji wzrostowej. W okresie od 11 do 21 maja utrzymywał się na poziomie ok. 5-10 proc. mniejszym od poziomu rejestrowanego w roku 2019. Widoczne jest jedynie tendencja wzrostowa w ruchu pojazdów lekkich.
Czytaj więcej w: Blisko co dziesiąta firma transportowa z Tarczą Finansową PFR
Rejestracje nowych samochodów ciężarowych maleją. W pierwszej połowie miesiąca przedsiębiorcy zarejestrowali w urzędach 439 samochodów ciężarowych o dmc powyżej 16 ton, wynika z danych zebranych przez DAF Trucks Polska. Liderem jest DAF (102 rejestracje) przed Scanią i MAN.
Podobny do rejestracji spadek zanotowała branża leasingowa. W kwietniu finansowanie pojazdów zmalało o 61,3 proc. r/r. – Obszarem, który dotknie najgłębszy kryzys będzie sektor finansowania środków transportu drogowego, ze względu na spadek wolumenu przewożonych ładunków, obostrzenia w transporcie oraz bardzo słabe nastroje wśród firm. Także dla tej gałęzi rynku leasingu nasze prognozy nie są optymistyczne – zaznacza przewodniczący Komitetu Wykonawczego ZPL Andrzej Krzemiński.