Debata powstała we współpracy z akcją Profesjonalni Kierowcy
W ostatnich tygodniach notujemy wzrost sprzedaży nowych pojazdów. Jej poziom jeszcze nie zrównał się z marcowym, ale portfel zamówień szybko rośnie – zapewnia menadżer ds. produktu Volvo Trucks Piotr Werner. Przyznaje, że całoroczny wynik będzie niższy niż w poprzednich latach, ale kryzys nie dotknie sprzedaży nowych samochodów tak mocno, jak prognozują to w innych krajach europejskich.
Najgorsze jest za nami
Werner wskazuje, że rosnąca sprzedaż podwozi (np. wywrotek, chłodni) oraz duże zainteresowanie pojazdami zasilanymi gazem LNG i CNG napawa optymizmem na trzeci kwartał i kolejne. – W przypadku modeli gazowych spodziewane dostawy teraz sprzedawanych samochodów odbędą się w listopadzie i w grudniu. Przypuszczam, że do końca wakacji wyczerpiemy dostępną pulę tych pojazdów. Gazowe modele to ciekawe, atrakcyjne rozwiązanie także pod względem finansowym. Mamy nawet wstępne zamówienia na samochody z nowej gamy, z odbiorem w marcu, ale z ogłoszeniem umów musimy wstrzymać się do prezentacji tych modeli w październiku – zaznacza Werner.
Gospodarka powraca do normy. – Jest coraz lepiej, co wynika z rozm O ożywieniu świadczy również wzrost zapotrzebowania na pojazdy używane i łatwo dostępne, jak np. w najmie krótkoterminowym, który szybko rozwija się – wskazuje Customer Insurance Sales Expert Volvo Financial Services Mateusz Wałach.
Coraz lepszą sytuację rynkową notuje także przemysł oponiarski. – Od początku kwarantanny byliśmy w kontakcie z dużymi firmami transportowymi (które reprezentują rynek wtórny) i podbudowani jesteśmy jak szybko firmy stworzyły procesy ochrony pracowników i kierowców przed zarażeniem. Ta elastyczność pozwoliła firmom wyjść na prostą i od kilku tygodni popyt na opony na rynku wtórnym zaczął wracać do poziomu zeszłorocznego – opisuje dyrektor handlowy działu opon użytkowych Continental Opony Polska Stanisław Rosół. – Branża transportowa na pewno przeżyła kryzys, pandemia odbije się na wynikach, ale ostatnie tygodnie dają nadzieję, że najgorsze jest za nami – przypuszcza dyrektor handlowy Continentala.