2600 ciężarówek stoi w 58-kilometrowej kolejce na granicy Ukrainy z Polską

Od dzisiaj władze ukraińskie puściły bez kolejki puste ciężarówki przez przejście graniczne w Zosinie. Jutro powtórnie otworzą pas dla pustych aut na największym przejściu, w Koroszczynie. W mierzącej ponad 54 km kolejce czeka na wjazd do Polski prawie 2600 ciężarówek.

Publikacja: 09.09.2022 20:40

Kolejka tirów na przejściu granicznym w Dorohusku

Kolejka tirów na przejściu granicznym w Dorohusku

Foto: Zamojski Komitet Protestacyjny

Rzeczniczka Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Anna Brzezińska-Rybicka uważa, że umożliwienie przekraczania granicy przez puste ciężarówki to krok w dobrym kierunku. - Jednak przewoźnicy oczekują bardziej istotnych działań. Zależy nam na poprawieniu szybkości odpraw poprzez lepszą organizację pracy oraz na zwiększeniu liczebności personelu - dodaje rzeczniczka.

Także przedstawiciel stowarzyszenia przewoźników z Bielska Podlaskiego Sławomir Kostjan jest zdania, że puszczenie pustych ciężarówek to połowa sukcesu.

Przewoźnicy zdecydowali się jednak w tej sytuacji zawiesić od g. 19.00 protest na przejściu granicznym w Dorohusku. Porozumienie w tej sprawie podpisał z nimi wojewoda lubelski Lech Sprawka.

Czytaj więcej

Przewoźnicy przygotowują się do blokady przejścia w Hrebennem i Korczowej

Przewoźnicy wskazują, że od momentu zniesienia zezwoleń na wjazd do Unii Europejskiej, ruch na granicy gwałtownie zwiększył się. Za transport międzynarodowy wzięły się firmy, które nie miały szans na otrzymanie zezwoleń z powodu starego taboru.

Część wywozi towary, inni przedsiębiorcy specjalizują się w obsłudze importu przy transporcie pomocy humanitarnej. Znakomita większość samochodów ciężarowych ma ukraińskie numery rejestracyjne.

Prezes ZMPD Jan Buczek przekonuje, że granice trzeba pilnie udrożnić, bo ruch na pewno nie zmaleje. Wymiana handlowa Ukrainy z Unią Europejską będzie rosła i trzeba się na to przygotować.

Rzeczniczka Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Anna Brzezińska-Rybicka uważa, że umożliwienie przekraczania granicy przez puste ciężarówki to krok w dobrym kierunku. - Jednak przewoźnicy oczekują bardziej istotnych działań. Zależy nam na poprawieniu szybkości odpraw poprzez lepszą organizację pracy oraz na zwiększeniu liczebności personelu - dodaje rzeczniczka.

Także przedstawiciel stowarzyszenia przewoźników z Bielska Podlaskiego Sławomir Kostjan jest zdania, że puszczenie pustych ciężarówek to połowa sukcesu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Logistyka
Atrakcyjny międzynarodowy biznes kurierów
Materiał partnera
Logistyka napędza rozwój biznesu
Logistyka
Ranking firm TSL i Rzeczpospolita TSL Award
Logistyka
Zielona energia w logistyce
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Logistyka
„Rzeczpospolita” nagrodziła firmy branży TSL