Już 18 i 19 października, w Hotelu Crowne Plaza w Warszawie spotkają się przedstawiciele europejskich specjalistów od zakupów. Głównymi zagadnieniami tegorocznego spotkanie są wyzwania współczesnego świata i gospodarki z jakim zmierzyć musi się specjalista od zakupów.
Jak w tych warunkach stworzyć wartości i zapewnić stabilność działania przedsiębiorstwa? – Nowoczesne firmy jeszcze przed pandemią zrozumiały, jak duży wpływ możemy mieć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej, jeżeli jako zakupy staniemy się jedną z funkcji strategicznych. COVIDowe załamania na rynkach bardzo szybko zweryfikowały, które organizacje uwolniły się od tradycyjnego postrzegania działu zakupów, pilnującego wyłącznie kosztów i oszczędności. Te organizacje bardzo szybko dostosowały się do nowych warunków i realiów korzystając ze swoich sieci partnerskich oraz wykorzystując kompetencje często multidyscyplinarnych zespołów zakupowych – wskazuje członek zarządu PSML Andrzej Zawistowski. – Teraz przyszła pora na wyciagnięcie wniosków i zbudowanie podstaw nowej ery Procurementu – i na tym skupimy się podczas konferencji PROCON/POLZAK 2022.”
New Procurement: Challenges for Procurement Leaders
Hasło przewodnie konferencji doskonale wpisuje się w obecne, post-covidowe nastroje na rynkach. Wysoka niepewność podsycana jest przez dalsze zawirowania, a anomalie na rynkach surowców i rosnące ceny zarówno usług, jak i produktów, spędzają sen z powiek wielu zakupowców. – Branża powinna spojrzeć teraz globalnie na Procurement: zidentyfikować i połączyć wszystkie kluczowe obszary w jedną integralną całość. Zarządzanie ryzykiem to obecnie bardzo ważny temat, ale nie wystarczy przetrwać. Przedsiębiorstwa i ich działy zakupów muszą spojrzeć w przyszłość. Strategiczne bezpieczeństwa łańcuchów dostaw musi wyjść poza obręby organizacyjne i zostać rozszerzone o relacje z dostawcami oraz zagadnienia odpowiedzialności społecznej, ekologię, zrównoważony rozwój czy wsparcie lokalnych społeczności (ESG). Tylko wtedy, będziemy mogli mówić o sukcesie i tylko tak, możemy w ogóle dalej rozmawiać o przyszłości – podkreśla Managing Director w OptiBuy Mateusz Borowiecki.
Organizatorzy podzielili agendę na trzy główne wyzwania: Risk Management in VUCA World, Digital Transformation, ESG – Green Procurement. W programie nie zabraknie oczywiście znanych i - docenianych przez uczestników - aktywności networkingowych, case studies, prelekcji, gości specjalnych czy stolików tematycznych, czyli moderowanych dyskusji w kameralnym gronie innych ekspertów i praktyków oraz gali wręczenia nagród Lidera Zakupów 2021 w konkursie Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML).