Od początku roku przybyło 30 788 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t. – Jest to już mniej o 5,4 proc. niż w tym samym czasie ub.r. To efekt spadku rejestracji zarówno w grupie samochodów ciężarowych o 5,2 proc., jak i w grupie autobusów o 8 proc. – podkreśla prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś.
W grudniu 2019r. zarejestrowano 1 775 pojazdów użytkowych pow. 3,5t, to mniej o 19,4 proc. niż rok wcześniej. We wszystkich segmentach PZPM odnotował wysokie spadki. Liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych zmniejszyła się o 19,2 proc. r/r, za sprawą przede wszystkim wolumenowych ciągników samochodowych (-30,3 proc.).
Hamują ciągniki siodłowe
Podwozia ciężarowe zanotowały minimalny wzrost (+1,9 proc.) natomiast niewiele ważące rejestracje samochodów specjalnych, zwiększyły się o 14,6 proc.
W grupie ciągników samochodowych w grudniu 2019r. najwięcej ciągników zarejestrowało Volvo, które wydało 307 szt. (+5 proc. r/r i +15 proc. m/m). Na drugim miejscu był MAN z liczbą 197 szt. (-28 proc. r/r i +10 proc. m/m), a na trzecim DAF (196 szt.; -18 proc. r/r i -13 proc. m/m). Na czwartym, ostatni miesiąc zamknął Mercedes-Benz (123 szt.; -44 proc. r/r: -48 proc. m/m). Pierwszą piątkę zamknęła Scania (90 szt.; -63 proc. r/r; -61 proc. m/m).
Czytaj więcej w: http://Koniec eldorado polskich transportowców