Ceny spadają szybciej niż przewozy

Z danych Kuehne i Nagel wynika, że liczba i masa przesyłek w pierwszym kwartale zmalała, ale jeszcze szybciej spadły ceny usług.

Publikacja: 25.04.2023 09:52

Ceny spadają szybciej niż przewozy

Foto: PKP Cargo

Kuehne i Nagel raportuje w pierwszym kwartale 37-procentowy spadek przychodów do 6,75 mld franków szwajcarskich. W przewozach morskich spadek przychodów sięgnął 45 proc. do 2,67 mld franków, przy przewozie 987 tys. TEU kontenerów. Rok wcześniej w trzech pierwszych miesiącach spółka przetransportowała 1 mln TEU kontenerów. EBIT działu zmalał o 45 proc. do 344 mln franków. 

Przychody działu transportu lotniczego zmalały o 41 proc. do 1,86 mld franków, przy przewozie 475 tys. ton (spadek o 17,2 proc.). EBIT zmniejszył się o 64 proc. do 154 mln franków. 

Dział transportu drogowego zanotował 3-procentowy spadek do 0,96 mld franków, przy realizacji 6 mln zleceń. Dzięki lepszemu wykorzystaniu taboru EBIT wzrósł o 73 proc. do 52 mln franków. 

Czytaj więcej

W Niepołomicach powstaje jedna z największych w Europie fabryk ciężarówek

Dział logistyki kontraktowej zwiększył przychody o 8 proc. do 1,26 mld franków, a EBIT wzrósł o 41 proc. do 62 mln franków. 

O słabszym kwartale informują także polskie firmy. – W styczniu i lutym odczuliśmy spadek sprzedaży względem planowanego budżetu. Temat dotyczył zarówno usług logistycznych jak i transportowych. Dało się odczuć pewne wyhamowanie np. w branży meblowej i branży fashion. W marcu widać było pozytywną zmianę, jednakże reasumując - nie do końca jesteśmy zadowoleni z pierwszego kwartału – przyznaje szef sprzedaży No Limit Maciej Rybak. 

O stagnacji na rynku przewozów drogowych w pierwszym kwartale mówi także Omega Pilzno ora dane giełdy TimoCom. – Przynajmniej do końca pierwszego kwartału 2023 popyt na wolne powierzchnie ładunkowe będzie nadal malał, co doprowadzi do spadku cen transportu. W perspektywie długoterminowej stawki w drogowym transporcie towarów ustabilizują się jednak na poziomie wyższym poziomie niż w 2021 r. ze względu na opłaty drogowe, ceny paliw i zwiększone koszty personalne – przekonuje Head of Business Affairs w TimoCom Gunnar Gburek. 

Kuehne i Nagel raportuje w pierwszym kwartale 37-procentowy spadek przychodów do 6,75 mld franków szwajcarskich. W przewozach morskich spadek przychodów sięgnął 45 proc. do 2,67 mld franków, przy przewozie 987 tys. TEU kontenerów. Rok wcześniej w trzech pierwszych miesiącach spółka przetransportowała 1 mln TEU kontenerów. EBIT działu zmalał o 45 proc. do 344 mln franków. 

Przychody działu transportu lotniczego zmalały o 41 proc. do 1,86 mld franków, przy przewozie 475 tys. ton (spadek o 17,2 proc.). EBIT zmniejszył się o 64 proc. do 154 mln franków. 

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
W TSL pierwsze półrocze równie dobre jak 2021 rok, ale na horyzoncie ochłodzenie