Koleje Mazowieckie odbierają nowe pociągi

Pod koniec czerwca odbyły się odbiory techniczne pierwszych pojazdów typu Flirt wyprodukowanych przez Stadler Polska dla Kolei Mazowieckich.

Publikacja: 26.06.2020 08:51

Koleje Mazowieckie odbierają nowe pociągi

Foto: Fot Stadler

Przewoźnikowi zostały przekazane 4 pojazdy, pozostałe odbędą się w lipcu. 6 pojazdów przeznaczone jest do obsługi trasy Warszawa – Działdowo. Kontrakt ramowy na 61 pięcioczłonowych oraz 10 dwuczłonowych pojazdów opiewa na wartość ponad 2,2 mld zł.

Własny system ETCS

Flirt to jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu elektryczne zespoły trakcyjne. Pociągi mogą osiągać prędkość 160 km/h. Są również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy Flirt są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).

Czytaj więcej w: W drugim podejściu SKM wybrała Newag

pojazdy Flirt dla Kolei Mazowieckich zostały wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA wzorzec 3.4.0 – własne rozwiązanie producenta opracowane w ramach joint venture AngelStar powołanego przez Stadlera i spółkę Mermec. Pokładowy system Guardia obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, uzyskał homologację zgodnie z najnowszą wersją TSI CCS 2016/919 i został zintegrowany z systemem SHP. – Jest to pierwsza homologacja własnego pokładowego systemu ETCS produkcji Stadlera – podkreśla dyrektor projektu Magdalena Dankowska.

Własny serwis

Wraz z pojazdami Stadler zapewni przewoźnikowi także świadczenie usług serwisowych dla każdego z nich i dostarczy pakiet pozderzeniowy (naprawczy). Spółka KM, w ramach przewidzianego prawa opcji, będzie miała również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów. Zakup 6 sztuk pięcioczłonowych ezt ma wartość 153,30 mln zł (brutto), z czego dofinansowanie to 96,02 mln zł.

Czytaj więcej w: Pasażerowie wracają do kolei

22 czerwca Koleje Mazowieckie podpisały ze spółką Stadler Service Polska umowę na budowę zaplecza technicznego w Sochaczewie na terenie należącym do Kolei Mazowieckich. W obiekcie o powierzchni 2500 m kw. Stadler będzie prowadził usługę utrzymania nowych pojazdów Flirt zamówionych przez przewoźnika w ramach kontraktu ramowego zawartego w 2018 roku. Wartość inwestycji to 20 mln zł.

Czytaj więcej w: Jassy kupiły tramwaje Pesy za 130 mln zł

Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową na zakup 71 ezt Flirt w styczniu 2018 roku. Kontrakt obejmuje zakup kolejno: 6 sztuk ezt do obsługi trasy Warszawa – Działdowo, 12 sztuk ezt do obsługi trasy Sochaczew – Warszawa – Celestynów, 12 sztuk ezt do obsługi trasy Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki, 15 sztuk ezt do obsługi trasy Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin, 16 sztuk do obsługi trasy Warszawa – Tłuszcz, 10 sztuk dwuczłonowych ezt do obsługi relacji: Radom – Dęblin, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Drzewica, Radom – Warka.

Przewoźnikowi zostały przekazane 4 pojazdy, pozostałe odbędą się w lipcu. 6 pojazdów przeznaczone jest do obsługi trasy Warszawa – Działdowo. Kontrakt ramowy na 61 pięcioczłonowych oraz 10 dwuczłonowych pojazdów opiewa na wartość ponad 2,2 mld zł.

Własny system ETCS

Pozostało 91% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu