Wśród firm transportowych aż 6 na 10 szefów czy właścicieli zarzeka się, że kolejny raz nie uruchomiłoby przedsiębiorstwa specjalizującego się w usługach przewozowych kraju – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor przez Keralla Research.
Patrząc na wszystkie firmy łącznie, dziś na tę samą drogę biznesową nie chciałby wejść co czwarty przedsiębiorca, przed dwoma laty odpowiadał tak co trzeci. Najczęstsze wskazywane przyczyny niechęci do powrotu na znane sobie obszary działania, to brak wykwalifikowanych pracowników, kapitałochłonność branży, przeregulowanie przepisami i silna konkurencja.
Rys. BIG Info Monitor
Sektor transportowy notuje jeden z wyższych udziałów firm z problemami w spłacie zobowiązań wobec dostawców i instytucji finansowych. Płatności opóźnia niemal co dziesiąty podmiot. – To wyraźnie częściej niż w innych branżach i w odniesieniu do ogólnego zestawienia, gdzie jest to ok. 6 proc. – podkreśla prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak. Przewoźnicy zajmujący się transportem krajowym chcą wejść w przewozy międzynarodowe.
Czytaj więcej w: Komisja pozwała Danię za zakaz parkowania