Elektryczna ciężarówka i prąd u jednego dostawcy

Kompletna usługa elektryfikacji floty dystrybucyjnej ułatwi sprzedaż e-ciężarówek.

Publikacja: 19.11.2020 09:49

Elektryczna ciężarówka i prąd u jednego dostawcy

Foto: logistyka.rp.pl

Francuska globalna grupa energetyczna i usługowa Engie oraz jej spółka zależna EVBox Group łączą siły ze Scanią by oferować przewoźnikom w 13 europejskich krajach budowę ładowarek. Pod koniec 2021 roku partnerzy poszerzą ofertę na kolejne państwa.

""

Za dekadę dystrybucja miejska będzie zelektryfikowana. Fot. Scania

logistyka.rp.pl

Engie dostarczy energii elektrycznej, EVBox ładowarek, zaś Scania elektrycznych ciężarówek. Wspólna oferta ma ułatwić przewoźnikom elektryfikację. – Kompletne rozwiązanie w zakresie ładowania obejmuje dostawę energii, sprzęt i oprogramowanie do ładowania, a także instalację, konserwację i inne powiązane usługi dostosowane do konkretnych potrzeb klienta. Współpraca z Engie i EVBox Group ułatwi naszym klientom elektryfikację floty oraz współtworzenie bardziej zrównoważonego systemu transportowego – podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu w Scania Alexander Vlaskamp.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem

Wiedza na temat elektryfikacji ciężkiego transportu jest niepełna, proces dopiero rozpoczyna się, więc zapewnienie ładowarek dla elektrycznego taboru ma duże znaczenie zarówno dla trwałości akumulatorów jak i zużycia energii.

""

Duzi operatorzy logistyczni rozpoczęli w Skandynawii próby elektrycznych ciężarówek. Fot. Schenker

logistyka.rp.pl

W elektryczne napędy wchodzą praktycznie wszyscy producenci samochodów ciężarowych. Już kilka lat temu przemysł motoryzacyjny zgodził się na obniżenie do 2030 roku emisji CO2 o 30 proc. i jedyną technicznie dostępną drogą do tego celu jest elektryfikacja napędów.

Czytaj więcej w: Lotos dostarczy wodór na Podkarpacie

Najłatwiej jest dokonać jej w dystrybucji miejskiej, w której pojazdy operują w niewielkiej odległości od bazy, często na stałych trasach. Umożliwia to instalację ładowarek także u odbiorców lub dostawców ładunków. Dodatkowe punkty ładowania pozwolą na stosowanie mniejszych akumulatorów lub wydłużenie tras.

Czytaj więcej w: Niemcy decydują, czy transport będzie na prąd czy na wodór

Dostawcą ogniw dla akumulatorów Scanii będzie właśnie wznoszona w Szwecji duża fabryka Northvolt. Będą pochodziły z niej także ogniwa dla miejskich autobusów Scania produkowanych w słupskiej Scania Polska (dawna Kapena). Ogniwa trafią do akumulatorów, które będzie budować zakład Northvolt w Gdańsku.

Francuska globalna grupa energetyczna i usługowa Engie oraz jej spółka zależna EVBox Group łączą siły ze Scanią by oferować przewoźnikom w 13 europejskich krajach budowę ładowarek. Pod koniec 2021 roku partnerzy poszerzą ofertę na kolejne państwa.

Engie dostarczy energii elektrycznej, EVBox ładowarek, zaś Scania elektrycznych ciężarówek. Wspólna oferta ma ułatwić przewoźnikom elektryfikację. – Kompletne rozwiązanie w zakresie ładowania obejmuje dostawę energii, sprzęt i oprogramowanie do ładowania, a także instalację, konserwację i inne powiązane usługi dostosowane do konkretnych potrzeb klienta. Współpraca z Engie i EVBox Group ułatwi naszym klientom elektryfikację floty oraz współtworzenie bardziej zrównoważonego systemu transportowego – podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu w Scania Alexander Vlaskamp.

Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach