Elektryczna ciężarówka i prąd u jednego dostawcy

Kompletna usługa elektryfikacji floty dystrybucyjnej ułatwi sprzedaż e-ciężarówek.

Francuska globalna grupa energetyczna i usługowa Engie oraz jej spółka zależna EVBox Group łączą siły ze Scanią by oferować przewoźnikom w 13 europejskich krajach budowę ładowarek. Pod koniec 2021 roku partnerzy poszerzą ofertę na kolejne państwa.

Za dekadę dystrybucja miejska będzie zelektryfikowana. Fot. Scania

Engie dostarczy energii elektrycznej, EVBox ładowarek, zaś Scania elektrycznych ciężarówek. Wspólna oferta ma ułatwić przewoźnikom elektryfikację. – Kompletne rozwiązanie w zakresie ładowania obejmuje dostawę energii, sprzęt i oprogramowanie do ładowania, a także instalację, konserwację i inne powiązane usługi dostosowane do konkretnych potrzeb klienta. Współpraca z Engie i EVBox Group ułatwi naszym klientom elektryfikację floty oraz współtworzenie bardziej zrównoważonego systemu transportowego – podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu w Scania Alexander Vlaskamp.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem

Wiedza na temat elektryfikacji ciężkiego transportu jest niepełna, proces dopiero rozpoczyna się, więc zapewnienie ładowarek dla elektrycznego taboru ma duże znaczenie zarówno dla trwałości akumulatorów jak i zużycia energii.

Duzi operatorzy logistyczni rozpoczęli w Skandynawii próby elektrycznych ciężarówek. Fot. Schenker

W elektryczne napędy wchodzą praktycznie wszyscy producenci samochodów ciężarowych. Już kilka lat temu przemysł motoryzacyjny zgodził się na obniżenie do 2030 roku emisji CO2 o 30 proc. i jedyną technicznie dostępną drogą do tego celu jest elektryfikacja napędów.

Czytaj więcej w: Lotos dostarczy wodór na Podkarpacie

Najłatwiej jest dokonać jej w dystrybucji miejskiej, w której pojazdy operują w niewielkiej odległości od bazy, często na stałych trasach. Umożliwia to instalację ładowarek także u odbiorców lub dostawców ładunków. Dodatkowe punkty ładowania pozwolą na stosowanie mniejszych akumulatorów lub wydłużenie tras.

Czytaj więcej w: Niemcy decydują, czy transport będzie na prąd czy na wodór

Dostawcą ogniw dla akumulatorów Scanii będzie właśnie wznoszona w Szwecji duża fabryka Northvolt. Będą pochodziły z niej także ogniwa dla miejskich autobusów Scania produkowanych w słupskiej Scania Polska (dawna Kapena). Ogniwa trafią do akumulatorów, które będzie budować zakład Northvolt w Gdańsku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W Niemczech ciężarówki na gaz ziemny nie zapłacą myta do 2023 roku

Komisja Transportu Bundestagu zatwierdziła zwolnienie z myta samochodów ciężarowych napędzanych gazem ziemnym do końca ...

Kolej już wozi żywność do Chin

Pierwszy pociąg z tranzytem towarów objętych embargiem dojechał do Chin. Pociąg z ładunkiem mrożonego ...

Trilog z małymi szansami na sukces

Wieczorem 11 grudnia rozpocznie się kolejny trilog w sprawie Pakietu Mobilności. Negocjacje, które będą ...

TRAKO 2019 WIDEO | PKP Energetyka: Poszukiwanie czystej energii

Ogniwo wodorowe jako jedno ze źródeł czystej energii to rozwiązanie nie tylko dla kolei, ...

Inteligentne magazyny to hit tego roku

W 2019 roku największe wzrosty analitycy Knight Frank przewidują w sektorach nieruchomości przemysłowych i ...

Droższy prąd z powodu opóźnień w wydawaniu zezwoleń na transport

Za opóźnienia w wydawaniu zezwoleń zapłacimy wszyscy w postaci wyższych rachunków za prąd. Przewoźnicy ...