Kompletna usługa elektryfikacji floty dystrybucyjnej ułatwi sprzedaż e-ciężarówek.

Francuska globalna grupa energetyczna i usługowa Engie oraz jej spółka zależna EVBox Group łączą siły ze Scanią by oferować przewoźnikom w 13 europejskich krajach budowę ładowarek. Pod koniec 2021 roku partnerzy poszerzą ofertę na kolejne państwa.

Za dekadę dystrybucja miejska będzie zelektryfikowana. Fot. Scania

Engie dostarczy energii elektrycznej, EVBox ładowarek, zaś Scania elektrycznych ciężarówek. Wspólna oferta ma ułatwić przewoźnikom elektryfikację. – Kompletne rozwiązanie w zakresie ładowania obejmuje dostawę energii, sprzęt i oprogramowanie do ładowania, a także instalację, konserwację i inne powiązane usługi dostosowane do konkretnych potrzeb klienta. Współpraca z Engie i EVBox Group ułatwi naszym klientom elektryfikację floty oraz współtworzenie bardziej zrównoważonego systemu transportowego – podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu w Scania Alexander Vlaskamp.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem

Wiedza na temat elektryfikacji ciężkiego transportu jest niepełna, proces dopiero rozpoczyna się, więc zapewnienie ładowarek dla elektrycznego taboru ma duże znaczenie zarówno dla trwałości akumulatorów jak i zużycia energii.

Duzi operatorzy logistyczni rozpoczęli w Skandynawii próby elektrycznych ciężarówek. Fot. Schenker

W elektryczne napędy wchodzą praktycznie wszyscy producenci samochodów ciężarowych. Już kilka lat temu przemysł motoryzacyjny zgodził się na obniżenie do 2030 roku emisji CO2 o 30 proc. i jedyną technicznie dostępną drogą do tego celu jest elektryfikacja napędów.

Czytaj więcej w: Lotos dostarczy wodór na Podkarpacie

Najłatwiej jest dokonać jej w dystrybucji miejskiej, w której pojazdy operują w niewielkiej odległości od bazy, często na stałych trasach. Umożliwia to instalację ładowarek także u odbiorców lub dostawców ładunków. Dodatkowe punkty ładowania pozwolą na stosowanie mniejszych akumulatorów lub wydłużenie tras.

Czytaj więcej w: Niemcy decydują, czy transport będzie na prąd czy na wodór

Dostawcą ogniw dla akumulatorów Scanii będzie właśnie wznoszona w Szwecji duża fabryka Northvolt. Będą pochodziły z niej także ogniwa dla miejskich autobusów Scania produkowanych w słupskiej Scania Polska (dawna Kapena). Ogniwa trafią do akumulatorów, które będzie budować zakład Northvolt w Gdańsku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Apel przewoźników o udrożnienie granic

Gigantyczne korki sparaliżowały transport międzynarodowy. Przewoźnicy apelują o uproszczenie procedur. Kontrole graniczne prowadzone są ...

Usługi Poczty Polskiej wśród najdroższych w Europie

Korzystając z usług pocztowych w naszym kraju trzeba mocno trzymać się za portfel. Świadczenia ...

Pierwsze zapisy Pakietu Mobilności zaczną obowiązywać już od września

Część przewoźników zwinie biznes, inni założą oddziały za granicą. Jutro Parlament Europejski przyjmie Pakiet ...

Brexit zapcha porty

Rośnie prawdopodobieństwo zatorów na granicy. Przewoźnicy oczekują najgorszego, brytyjski rząd uspakaja. Przedstawiciele rządu Wielkiej ...

Gospodarka się kręci: na drogach coraz więcej ciężarówek

W ostatnim tygodniu sierpnia ruch samochodów ciężarowych na drogach krajowych był o 3 proc. ...

Projekty komercyjne: co powstaje w SSE

Firmy nie zawsze chcą być właścicielami hal produkcyjnych czy biur w specjalnych strefach ekonomicznych. ...