Zapowiadają się rekordowe targi Trako

Już pierwszego dnia targi Trako odwiedziło 10 tys. gości, zapowiada się rekordowa frekwencja.

Publikacja: 21.09.2023 08:28

Zapowiadają się rekordowe targi Trako

Foto: Fotorzepa

Ponad 600 wystawców nie ma powodu do narzekania: na targach jest tłok, dopisali także zagraniczni goście oraz pogoda. PKP Intercity odebrał nową lokomotywę Newag Griffin na 200 km/h, która w najbliższych latach będzie homologowana w ościennych krajach. Stadler zaprezentował Flirt dla kolei serbskich zaś Siemens Mireo w barwach DB. Producent reklamuje pojazd jako wyjątkowo oszczędny, umożliwiający zmniejszenie zużycia energii elektrycznej nawet o 20 proc. w stosunku do wcześniejszych konstrukcji.

Konkurentami są produkowany przez Newag Impuls II oraz pochodzący z Pesy Elf II. Pesa zasygnalizowała wprowadzenie nowej platformy Regio 160, lżejszej od poprzednika, której pierwsze egzemplarze jeżdżą w barwach Kolei Czeskich. 

Fotorzepa

Przemysł zapowiada przejście na nowe napędy. Newag proponuje hybrydowe pojazdy, Siemens i Alstom mają w ofercie wodorowe pociągi regionalne, natomiast Pesa oferuje wodorową lokomotywę manewrową, która podczas TRAKO woziła chętnych, demonstrując zalety nowego paliwa. O przyszłości kolei mówi także spółka Nevomo, która na torze próbnym w Nowej Sarzynie bada magnetyczne napędy i prognozuje, że za kilka lat będą one stosowane na bocznicach. Polregio i PKP SA przygotowały nowe systemy biletomatów, ponieważ jest to atrakcyjny kanał sprzedaży biletów. Oczekuje go co czwarty podróżny, zaś operatorzy chwalą sobie niskie koszty systemu. 

Fotorzepa

Przewoźnicy towarowi także kupują tabor, najchętniej wielosystemowy, przydatny w przewozach intermodalnych. Rosnący popyt widoczny jest w coraz odleglejszych terminach odbioru zamówionego taboru, czas oczekiwania wzrósł do 2-3 lat. Operatorzy kolejowi coraz chętniej korzystają z wynajmu lokomotyw, których ceny sięgają 5 mln euro, a nie zawsze długość kontraktu usprawiedliwia taki zakup. Ostatni dzień Trako, nazwany Targi Pracy i Kariery poświęcony będzie targom pracy i popularyzacji szkolnictwa branżowego. 

Ponad 600 wystawców nie ma powodu do narzekania: na targach jest tłok, dopisali także zagraniczni goście oraz pogoda. PKP Intercity odebrał nową lokomotywę Newag Griffin na 200 km/h, która w najbliższych latach będzie homologowana w ościennych krajach. Stadler zaprezentował Flirt dla kolei serbskich zaś Siemens Mireo w barwach DB. Producent reklamuje pojazd jako wyjątkowo oszczędny, umożliwiający zmniejszenie zużycia energii elektrycznej nawet o 20 proc. w stosunku do wcześniejszych konstrukcji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Współczesna kolej to zielona kolej
Trako
TRAKO: rzut oka w przyszłość
Materiał partnera
Polregio wprowadza nowoczesne formy sprzedaży biletów
Materiał partnera
Koleje mają zagwarantowane dostawy energii
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Trako
Koleje jeszcze bardziej zielone