Badanie koniunktury na pierwszy kwartał tego roku pokazuje, że osoby odpowiedzialne za sprzedaż w firmach leasingowych prognozują na ten rok pogorszenie wyników leasingowania transportu ciężkiego.
Będzie to kontynuacja spadkowego trendu z 2019 roku, w którym finansowanie sektora pojazdów ciężkich zmalało w porównaniu do 2018 roku o 4,6 proc. do 18,6 mld zł.
Ostrożność tylko w jednym segmencie
Jako powody mniejszych zakupów taboru finansiści wymieniają zachwianie produkcji przemysłowej w Niemczech, niepewność związaną z Pakietem Mobilności oraz zawirowania wokół brexitu. Polski transport dwie trzecie przychodów czerpie z wykonywania usług w Europie i przez to jest podatny na zawirowania na unijnych rynkach.
Związek Polskiego Leasingu prognozuje przyspieszenie finansowania w b.r. w pozostałych segmentach rynku. – W 2020 roku powrócimy na ścieżkę wzrostów, co należy wiązać z wysokim popytem krajowym, wciąż wysokimi wydatkami konsumpcyjnymi i dużym zaufaniem, jakim leasing cieszy się wśród klientów – uważa przewodniczący Komitetu Wykonawczego ZPL Andrzej Krzemiński.
Czytaj więcej w: Przewoźnicy nie inwestują