Ładunki z Muzeum Narodowego o najwyższej wartości historycznej i materialnej dla Polski będą podróżować po całej Europie nowymi samochodami.

Do służby w Muzeum Narodowym Ford Polska przekazał Forda Transita oraz Tourneo Custom. Ponad 90 procent wszystkich przewozów dzieł sztuki ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie odbywa się samochodami, co oznacza od kilku do kilkunastu transportów w tygodniu. W zbiorach placówki znajduje się blisko milion obiektów. Obok obrazów są to rzeźby i instalacje, grafiki, rysunki czy fragmenty starożytnych budowli z różnych kręgów kulturowych oraz epok historycznych.

Dzieła sztuki podróżują między gmachem głównym a oddziałami muzeum do pracowni konserwatorskich oraz na wystawy w muzeach w Polsce i Europie, czasami również do krajów pozaeuropejskich.

Muzeum Narodowe w Warszawie co chwilę staje przed nowymi wyzwaniami transportowymi. Wystarczy wspomnieć przewóz egipskiej mumii czy niedawną operację sprowadzenia do Polski z klasztoru we francuskich Pirenejach ponad 90 rzeźb Augusta Zamoyskiego. Niektóre z tych obiektów ważyły ponad 600 kg, a wszystkie musiały dotrzeć do naszego kraju „na kołach”.

Bezpieczeństwu i wygodzie transportu sprzyjają zaawansowane systemy asystujące, rozbudowane funkcje łączności oraz możliwość zdalnego zarządzana samochodem z aplikacji mobilnej FordPass Pro.

Największy wariant Transita (L4) ma najmocniejszy, 185-konny silnik wysokoprężny. Nad zmniejszeniem zużycia paliwa czuwa system Ford EcoGuide. Wykorzystuje on pozycjonowanie GPS, aby wskazać kierowcy, kiedy należy zwolnić i zmienić bieg przed wzniesieniami, skrzyżowaniami czy ograniczeniami prędkości, jeszcze zanim pojawią się w zasięgu wzroku

Kierowcy przewożący dzieła sztuki to najczęściej przeszkoleni profesjonaliści, specjalizujący się w transporcie tego typu, ale tak samo jak wszyscy inni są narażeni na stres i zmęczenie za kierownicą. Z pomocą przychodzą tutaj zaawansowane systemy asystujące.

Oprócz dobrze znanych, jak ten monitorujący martwe pole, utrzymujący samochód na pasie ruchu czy aktywnie wspomagający hamowanie z funkcją wykrywania pieszych (również w ciemności), jest dostępnych kilka nowych. To m.in. inteligentny tempomat z funkcją dostosowywania prędkości do ograniczeń odczytanych ze znaków drogowych, system automatycznego parkowania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego czy ostrzeganie o ruchu poprzecznym przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. W manewrach parkingowych nieocenioną pomocą będą dodatkowo kamery szerokokątne z przodu i z tyłu.

W Polsce w pierwszych trzech kwartałach roku zarejestrowano blisko 51,1 tys. aut dostawczych o dmc do 3,5 tony. Fiat ma udział 15,6 proc. Renault 14,2 proc. zaś Ford 12,3 proc. rynku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Myto po przejęciu: taniej czy drożej?

NIK zarzuca wzrost kosztów obsługi systemu viaTOLL, a GITD wskazuje, że Izba w swoich ...

Osiem krajów za zawieszeniem prac nad Pakietem Mobilności

Ministrowie ds. transportu postulują zawieszenie prac nad Pakietem Mobilności na czas pandemii. Z inicjatywy ...

Bezbolesne wprowadzenie nowego myta w Czechach

Nieliczne korki, podwojona obsada pracowników punktów rejestracji. W pierwszych dziesięciu dniach funkcjonowania nowego systemu ...

Krok w kierunku Pakietu Mobilności

Kolejny trilog w sprawie Pakietu Mobilności już 12 grudnia. Kolejna tura trójstronnych negocjacji nad ...

TRAKO 2019 WIDEO | Sławomir Nalewajka, Bombardier Transportation Polska: Tory zamiast autostrad

Transport masowy będzie wypierał transport indywidualny, zarówno na dystansach między dużymi aglomeracjami, jak i ...

Ceny przewozów spadły nawet o 10 proc.

W Europie od tygodnia przewoźnicy samochodowi nie mają pracy. W tygodniu od 30 marca ...