Obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze spółka DHL Express kupiła dwa ciągniki Iveco Stralis 460 KM zasilane LNG. Będą pokonywać krajową trasę Łódź-Poznań-Wrocław łącząc magazyny przeładunkowe. 

Za dostawę pojazdów odpowiada spółka DHL Fracht, należąca do Grupy DP DHL. – Posiadają zasięg 1 600 km, co pozwala nam realizować zadania transportowe bez przestojów, w ciągu jednej doby, na trasach Łódź-Poznań oraz Poznań-Wrocław. Tym samym udało nam się zoptymalizować jeden z najistotniejszych odcinków w naszej sieci logistycznej z wykorzystaniem dwóch pojazdów LNG zamiast 4 ciągników siodłowych diesel – tłumaczy Manager ds. Kontroli i Planowania Sieci DHL Express Polska Mirosław Koszela. 

Grupa DP DHL w ramach strategii GoGreen planuje neutralizację do zera emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Do 2025 roku firma będzie realizować 60 proc. usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu. Ciężarówki na LNG zmniejszyły emisje CO2 o 15 proc. w stosunku do samochodów z silnikami wysokoprężnymi. 

Tymczasem Amazon nagrodził SachsTrans jako przewoźnika, który przyczynił się do największej dekarbonizacji transportu i najszybciej rozwija flotę LNG. Dla internetowego giganta jeździ 40 zestawów na gaz w barwach Sachstrans, a przewoźnik ma ponad 100 takich samochodów. 

W sierpniu Sachs trans zamówił 150 gazowych Iveco z odbiorem w 2022 roku. Włoska marka zdobyła 60 proc. rynku aut na LNG i przygotowuje się do wydania w Polsce tysięcznej ciężarówki LNG. Samochody na ciekły gaz ziemny mają w ofercie także Scania i Volvo. 

Tymczasem ceny LNG biją rekordy, co związane jest z wyjątkowo małymi zapasami gazu w Europie i rosnącym przed sezonem grzewczym popytu na to paliwo. 

W październiku ceny kilograma LNG wyniosły 1,3499 euro, w Belgii 1,799 euro, w Niemczech 1,3999 euro, w Holandii 1,4921 euro, a w Polsce 6,4470 zł. Prognozy mówią o dalszych podwyżkach.