Obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze spółka DHL Express kupiła dwa ciągniki Iveco Stralis 460 KM zasilane LNG. Będą pokonywać krajową trasę Łódź-Poznań-Wrocław łącząc magazyny przeładunkowe.
Za dostawę pojazdów odpowiada spółka DHL Fracht, należąca do Grupy DP DHL. – Posiadają zasięg 1 600 km, co pozwala nam realizować zadania transportowe bez przestojów, w ciągu jednej doby, na trasach Łódź-Poznań oraz Poznań-Wrocław. Tym samym udało nam się zoptymalizować jeden z najistotniejszych odcinków w naszej sieci logistycznej z wykorzystaniem dwóch pojazdów LNG zamiast 4 ciągników siodłowych diesel – tłumaczy Manager ds. Kontroli i Planowania Sieci DHL Express Polska Mirosław Koszela.
Grupa DP DHL w ramach strategii GoGreen planuje neutralizację do zera emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Do 2025 roku firma będzie realizować 60 proc. usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu. Ciężarówki na LNG zmniejszyły emisje CO2 o 15 proc. w stosunku do samochodów z silnikami wysokoprężnymi.
Tymczasem Amazon nagrodził SachsTrans jako przewoźnika, który przyczynił się do największej dekarbonizacji transportu i najszybciej rozwija flotę LNG. Dla internetowego giganta jeździ 40 zestawów na gaz w barwach Sachstrans, a przewoźnik ma ponad 100 takich samochodów.
W sierpniu Sachs trans zamówił 150 gazowych Iveco z odbiorem w 2022 roku. Włoska marka zdobyła 60 proc. rynku aut na LNG i przygotowuje się do wydania w Polsce tysięcznej ciężarówki LNG. Samochody na ciekły gaz ziemny mają w ofercie także Scania i Volvo.