Aktualizacja: 21.11.2024 16:56 Publikacja: 25.10.2021 17:45
DHL Express LNG
Foto: DHL Express
Obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze spółka DHL Express kupiła dwa ciągniki Iveco Stralis 460 KM zasilane LNG. Będą pokonywać krajową trasę Łódź-Poznań-Wrocław łącząc magazyny przeładunkowe.
Za dostawę pojazdów odpowiada spółka DHL Fracht, należąca do Grupy DP DHL. – Posiadają zasięg 1 600 km, co pozwala nam realizować zadania transportowe bez przestojów, w ciągu jednej doby, na trasach Łódź-Poznań oraz Poznań-Wrocław. Tym samym udało nam się zoptymalizować jeden z najistotniejszych odcinków w naszej sieci logistycznej z wykorzystaniem dwóch pojazdów LNG zamiast 4 ciągników siodłowych diesel – tłumaczy Manager ds. Kontroli i Planowania Sieci DHL Express Polska Mirosław Koszela.
Przewoźnicy od lat apelują o dopuszczanie długich zestawów do ruchu na drogach ekspresowych i autostradach.
Przewoźnicy przekonali się do ciężarówek na LNG akurat wtedy, gdy cena gazu bije rekordy.
Dwie organizacje pracują nad standardem szybkich ładowarek dla ciężarówek. Do końca roku mają powstać przepisy.
Ceny ciekłego gazu LNG biją rekordy, a to najprawdopodobniej nie koniec podwyżek.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Z roku na rok przybywa na rynku zarówno domów, jak i mieszkań, które są zbudowane z materiałów przyjaznych środowisku oraz posiadają rozwiązania oszczędzające zarówno energię, jak i wodę. Patrząc na obecne trendy oraz wymogi narzucane przez UE, budownictwo stawiające na rozwiązania ekologiczne będzie się rozwijać. Bank Pekao, który od wielu lat wspiera rozwiązania proekologiczne, przygotował dla klientów ofertę EKO kredytu mieszkaniowego.
Jeżeli marki nie zmienią podejścia do zrównoważonego rozwoju dzisiaj to nie wygramy i nie zmniejszymy wpływu na środowisko, a wręcz przeciwnie – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk z T-Mobile Polska. Opowiada, co robi telekom aby być neutralnym dla środowiska i zdradza jakie ma efekty.
Kluczem do osiągnięcia przewagi stała się zdolność do pozyskiwania danych z lądu, powietrza, wody, kosmosu i cyberprzestrzeni, a następnie ich szybkiego przetwarzania i dostarczania do dowódców oraz żołnierzy – mówi generał Mary A. Legere, dyrektorka zarządzająca w Accenture Global Defense.
Mieszkańcy Europy z jednej strony nadal wierzą, że transformacja energetyczna zabezpieczy dobrobyt następnych pokoleń. Z drugiej jednak strony obawiają się, że koszty ochrony klimatu dotkną ich finansowo. Z badania klimatycznego zleconego przez Fundację E.ON wynika, że Europejczycy popierają transformację, ale oczekują od rządów swoich państw konkretnego planu i większego zdecydowania w działaniu.
Polska nie wypracowała standardów dotyczących cyberbezpieczeństwa w energetyce, a realizuje olbrzymie inwestycje w sektorze. Powszechność niesprawdzonych technologii w infrastrukturze krytycznej może przynieść zgubne skutki – ocenia prezes Apatora Maciej Wyczesany.
Liczba audytorów badających spółki giełdowe się zmniejsza. W grze pozostają tylko firmy, które mogą skutecznie odpowiedzieć na wyzwania – podkreślają członkowie zarządu BDO dr Anna Bernaziuk, Edyta Kalińska i Tomasz Reiter.
W Polsce główną barierą ciągle hamującą rozwój innowacji jest brak współpracy i przepływu informacji między światami nauki i biznesu – mówi Witold M. Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC w Polsce, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Politechnika Warszawska.
Chociaż nowe, bardziej wymagające zasady raportowania niefinansowego obejmą na razie tylko duże spółki, to unijne regulacje muszą już uwzględniać również ich dostawcy z sektora MŚP.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas