Aktualizacja: 21.11.2024 14:01 Publikacja: 14.10.2021 18:30
Scania ładowarka
Foto: Scania
Producenci samochodów i ładowarek zrzeszeni w CharIN powołali grupę Megawat Charging System. Jak nazwa wskazuje, celem jest opracowanie standardu szybkich ładowarek o mocy 1 MW. Obie strony ustalają protokoły komunikacji między pojazdem i siecią, standardy przyszłej automatyzacji ładowania oraz oczywiście kształt wtyczki i gniazda. MCS wskazuje, że standard może być użyteczny także do ładowania jednostek żeglugi wodnej i powietrznej.
Mercedes uruchomił produkcję eActrosa. Konkurenci tuż za nim.
Komisja Europejska zmusza do elektryfikacji flot ciężarówek, ale do tej pory nie wiadomo jak je zasilać.
Podwarszawska firma No Limit wypróbowała elektryczną ciężarówkę. Żabka już jedną kupiła.
Miasta elektryfikują floty ciężarówek i autobusów.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Rośnie zadłużenie miast, a uzależniony od rządowych dopłat rynek autobusów elektrycznych jest bardzo niestabilny, co zniechęca firmy przewozowe do inwestycji w tego rodzaju tabor.
Chińczycy szybko przejmują europejski rynek autobusów miejskich, lokalni producenci domagają się równych zasad konkurencji i ochrony rynku.
Na niektórych stacjach za granicą trzeba do płatności na nich zeskanować kod QR. Teraz cyberprzestępcy znaleźli nową metodę wyłudzania danych zakrywając kody QR podróbkami. Ich cel to dane konta. Przypadki takich oszustw znane są z całej Europy.
Przy sklepach największej sieci handlowej w Polsce działa już 210 stacji ładowania o dużej mocy zlokalizowanych Kolejnych niemal 170 obiektów oczekuje na finalizację procedur związanych z oddaniem do użytku,
Ekoenergetyka Polska inwestuje w masową produkcję ładowarek, zapowiada podwojenie mocy wytwórczych.
Elektryfikację dostaw, zwłaszcza miejskich, które mają dziś największy sens, napędzą trzy czynniki: regulacje, urbanizacja oraz dynamika e-commerce. Hamulcem będzie za to luka infrastrukturalna oraz gigantyczny i niedoszacowany koszt transformacji.
Wyjazd na europejskie wakacje elektrykiem może okazać się ryzykowny. Zwłaszcza w te miejsca, które Polacy szczególnie chętnie wybierają na letnie urlopy. Na południu Europy o ładowarkę bez czekania w kolejce będzie trudno.
Kłęby dymu nad włoskim miastem Bolzano. Straż pożarna zapobiegła pogłębieniu się pożaru w magazynie należącym do producenta stacji ładowania Alpitronic. Według doniesień służb nikt nie został ranny.
Należący do koncernu naftowego Orlen fundusz kupił udziały w spółce Euroloop, producencie ultraszybkich stacji dla pojazdów elektrycznych – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. I to nie koniec planów tej spółki VC.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas