Aktualizacja: 21.11.2024 14:09 Publikacja: 18.10.2021 17:01
GITD kontrola długie zestawy
Foto: GITD
Transportowcy udowodnili nawet, że takie zestawy są bezpieczne. Długi, liczący 25 m zestaw próbnie jeździł między fabrykami koncernu Volkswagena w Wielkopolsce i zarówno kierowca jak i przewoźnik nie odnotowali żadnych utrudnień na drogach.
Przemysł transportowy wskazuje, że długie zestawy zmniejszą emisję substancji szkodliwych w przeliczeniu na tonę ładunku, odciążą drogi (zamiast trzech zwykłych ciężarówek wystarczą dwie długie), potrzeba będzie także mniej kierowców.
Centralna Polska otrzyma dużą obwodnicę Warszawy (OAW), poszerzoną A2 i ekspresówkę S10 od autostrady A1 do OAW.
CEVA Logistics jako pierwsza firma zastosowała nowe kody celne e-commerce na przejściu granicznym Alashankou (Chiny-Kazachstan).
Z funduszy CEF Komisja Europejska przeznaczyła 100 mln euro na budowę bezpiecznych parkingów dla tirów.
Śląski przewoźnik Sachs Trans International zamówił 150 Iveco S-Way LNG.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Przemysł i spedytorzy domagają się dopuszczenia do ruchu w Polsce długich zestawów. Ministerstwo Infrastruktury nie mówi „nie”.
Kolejarze chcą, aby polski rząd przyłączył się podczas trilogu do państw, które będą przeciwne dopuszczeniu długich zestawów w ruchu międzynarodowym.
Organizacje spedytorów domagają się dopuszczenia do ruchu długich zestawów, co kontrują przewoźnicy kolejowi, bojąc się wzmocnienia konkurencji.
Od kilkunastu lat koleje wstrzymują przyjęcie regulacji, dopuszczających do ruchu większe i cięższe samochody ciężarowe.
Za miesiąc okaże się czy Komisja Europejska zezwoli na stosowanie w ruchu międzynarodowym długich zestawów. Koleje protestują, spedytorzy są na „tak”.
Holenderskie władze dopuściły do prób zestawy o długości 32 m.
W połowie roku Komisja Europejska rozpatrzy zmianę dyrektywy o masach i wymiarach samochodów ciężarowych. Stowarzyszenia nadawców ładunków apelują o poluzowanie limitów wielkości i mas ciężarówek.
Już 2 grudnia, na PGE Narodowym w Warszawie, odbędzie się Kongres Społeczno-Gospodarczy Polska Moc Biznesu 2024 – jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowych w kraju. Kongres łączy liderów biznesu, przedstawicieli administracji publicznej, organizacji pozarządowych i środowiska naukowego, by wspólnie kreować rozwiązania wspierające gospodarkę opartą na zrównoważonym rozwoju i społecznej odpowiedzialności.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas