Aktualizacja: 25.01.2025 06:48 Publikacja: 18.10.2021 17:01
GITD kontrola długie zestawy
Foto: GITD
Transportowcy udowodnili nawet, że takie zestawy są bezpieczne. Długi, liczący 25 m zestaw próbnie jeździł między fabrykami koncernu Volkswagena w Wielkopolsce i zarówno kierowca jak i przewoźnik nie odnotowali żadnych utrudnień na drogach.
Przemysł transportowy wskazuje, że długie zestawy zmniejszą emisję substancji szkodliwych w przeliczeniu na tonę ładunku, odciążą drogi (zamiast trzech zwykłych ciężarówek wystarczą dwie długie), potrzeba będzie także mniej kierowców.
Centralna Polska otrzyma dużą obwodnicę Warszawy (OAW), poszerzoną A2 i ekspresówkę S10 od autostrady A1 do OAW.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
CEVA Logistics jako pierwsza firma zastosowała nowe kody celne e-commerce na przejściu granicznym Alashankou (Chiny-Kazachstan).
Z funduszy CEF Komisja Europejska przeznaczyła 100 mln euro na budowę bezpiecznych parkingów dla tirów.
Śląski przewoźnik Sachs Trans International zamówił 150 Iveco S-Way LNG.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Grudzień zamknął się dawno niewidzianymi w Europie spadkami rejestracji samochodów ciężarowych. Prognozy dla branży transportowej i gospodarki ponure.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Przemysł i spedytorzy domagają się dopuszczenia do ruchu w Polsce długich zestawów. Ministerstwo Infrastruktury nie mówi „nie”.
Kolejarze chcą, aby polski rząd przyłączył się podczas trilogu do państw, które będą przeciwne dopuszczeniu długich zestawów w ruchu międzynarodowym.
Organizacje spedytorów domagają się dopuszczenia do ruchu długich zestawów, co kontrują przewoźnicy kolejowi, bojąc się wzmocnienia konkurencji.
Od kilkunastu lat koleje wstrzymują przyjęcie regulacji, dopuszczających do ruchu większe i cięższe samochody ciężarowe.
Za miesiąc okaże się czy Komisja Europejska zezwoli na stosowanie w ruchu międzynarodowym długich zestawów. Koleje protestują, spedytorzy są na „tak”.
Holenderskie władze dopuściły do prób zestawy o długości 32 m.
W połowie roku Komisja Europejska rozpatrzy zmianę dyrektywy o masach i wymiarach samochodów ciężarowych. Stowarzyszenia nadawców ładunków apelują o poluzowanie limitów wielkości i mas ciężarówek.
Praca w pełnym bodźców biurze utrudnia koncentrację i zmniejsza produktywność. Rozwiązaniem jest lepsze zarządzanie otoczeniem, które wspiera skupienie i efektywność.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas