Portu Gdańsk przygotował na swoim terenie parkingi dla samochodów ciężarowych przy ul.: Budowniczych Portu Płn. (150 miejsc postojowych), Ku Ujściu (80 miejsc), Załogowa (obecnie ok. 50 miejsc z możliwością zwiększenia do 300), Śnieżna – Handlowa (170 miejsc). W przypadku pojawiania się zatorów na drogach dojazdowych do portu, ZMPG przeznaczy nowe tereny pod parkingi buforowe - przy ul. Kontenerowej (na 600 samochodów) i Budowniczych Portu Płn. (na 150 miejsc).
Działki, na których zostały wybudowane parkingi są w zasobach Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Koszt utwardzenia terenu i przygotowania tzw. miejsc odstawczych dla 380 samochodów ciężarowych to ok. 7 mln zł netto.
Czytaj więcej
Duże firmy transportowe już przygotowują się do wejścia w życie dyrektywy zmuszającej do stosowania elektronicznej wymiany danych i wdrażają eCMR.
O tzw. miejsca odstawcze od dawana apelowali przewoźnicy samochodowi. – Potrzebne są nie tylko same miejsca odstawcze, niezbędne jest także zapewnienie kierowcom minimum warunków higienicznych jak toalety i prysznice – podkreśla prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Tomasz Rejek.
Wskazuje, że Port Gdańsk tworzy potężny ruch towarowy. Przez gdański port przewija się dziennie kilka tysięcy ciężarówek. Do samego terminala kontenerowego Baltic Hub wjeżdża i wyjeżdża 3 tys. ciężarówek dziennie. Za zbożem wjeżdża do portu średnio 110 ciężarówek każdego dnia. Port szacuje, że 70 proc. transportu zbóż do portu w najbliższym czasie będzie się odbywało ciężarówkami.