W 2023 roku kierowcy samochodów ciężarowych spowodowali 2,8 proc. wypadków, gdy rok wcześniej 3,3 proc. Zginęło w nich 5,1 proc. ofiar (6,3 proc. rok wcześniej) a 2,7 proc. poniosło obrażenia (3,4 proc. rok wcześniej).
Liczba wypadków spowodowanych przez kierowców ciężarówek zmalała o 17,1 proc., gdy ogólna liczba wypadków zmniejszyła się o 1,8 proc. W przypadku ofiar śmiertelnych ich liczba zmalała (odpowiednio) o 19,6 proc. oraz o 0,2 proc., podlicza Komenda Głowna Policji.
Pomimo budowy obwodnic, rozbudowy przejść dla pieszych i budowy chodników na wsiach, w 2023 roku ciężarówki najechały na 76 pieszych (wzrost liczby takich przypadków o 8 w stosunku do 2022 roku). W tych wypadkach zginęło 28 osób (o 5 więcej niż rok wcześniej), a 48 zostało rannych (o 2 więcej niż w 2022 roku), podaje KGP.
Zmalała natomiast liczba wypadków ciężarówek z rowerzystami: z 53 w 2022 roku do 51 w ubiegłym, w których zginęło 13 osób (w 2022 roku 10 osób), a 38 zostało rannych (45 w 2022 roku).
Czytaj więcej
Wnioskując po opłatach za drogi, w marcu gwałtownie ubyło zleceń w transporcie samochodowym.