Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 11.06.2025 08:44 Publikacja: 12.12.2024 12:50
Foto: Ministerstwo Transportu Rumunii
Przyjęcie Bułgarii i Rumunii na pełnoprawnych członków strefy Schengen i zniesienie kontroli na granicach lądowych powinno wpłynąć na gospodarkę narodową nie tylko obu państwa, ale całego regionu. WTO obliczał, że ubiegłoroczny import dóbr sięgnął 132 mld dol., eksport przekroczył 100 mld dol. Dla Bułgarii te liczby to (odpowiednio): 58 i 50,2 mld dol.
IMF przewiduje, że eksport i import Rumunii będą rosły do 2027 roku w tempie ponad 6 proc. rocznie, dla Bułgarii będą niemal o połowę niższe. – Wymiana handlowa, zwłaszcza z naszymi europejskimi partnerami, jest kluczowa dla naszego rozwoju. Czynnikami napędzającymi gospodarkę są zarówno import, jak i eksport, które w ostatnich latach szybko wzrastały. Przykładowo w latach 2018–2022 import wzrósł o około 53,9 proc., a eksport o około 43,6 proc. Trend ten został zatrzymany w 2023 r. ze względu na pogorszenie koniunktury gospodarczej, ale liczby pozostały dodatnie – zaznacza dyrektor zarządzający w Rohlig Suus Logistics Romania Dragos Boranda.
Rosną rejestracje naczep, ale przyhamował popyt na samochody ciężarowe. Poprawa jest delikatna i spowodowana wym...
W Europie pojawiają się pierwsze oznaki ożywienia transportu samochodowego. Rosną zamówienia na ciężarówki, ale...
Sprzedawcy zapewniają, że popyt na ciężarówki wraca, fabryki ruszają z trzecią zmianą, ale sytuacja rynkowa jest...
Importerzy samochodów ciężarowych oraz dilerzy inwestują w nowe obiekty sprzedaży i obsługi samochodów. Rocznie...
Pierwszy kwartał wypadł fatalnie, ale na rynku widać oznaki ożywienia, choć spółka podchodzi bardzo ostrożnie do...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas