Aktualizacja: 12.05.2025 10:46 Publikacja: 12.12.2024 12:50
Foto: Ministerstwo Transportu Rumunii
Przyjęcie Bułgarii i Rumunii na pełnoprawnych członków strefy Schengen i zniesienie kontroli na granicach lądowych powinno wpłynąć na gospodarkę narodową nie tylko obu państwa, ale całego regionu. WTO obliczał, że ubiegłoroczny import dóbr sięgnął 132 mld dol., eksport przekroczył 100 mld dol. Dla Bułgarii te liczby to (odpowiednio): 58 i 50,2 mld dol.
IMF przewiduje, że eksport i import Rumunii będą rosły do 2027 roku w tempie ponad 6 proc. rocznie, dla Bułgarii będą niemal o połowę niższe. – Wymiana handlowa, zwłaszcza z naszymi europejskimi partnerami, jest kluczowa dla naszego rozwoju. Czynnikami napędzającymi gospodarkę są zarówno import, jak i eksport, które w ostatnich latach szybko wzrastały. Przykładowo w latach 2018–2022 import wzrósł o około 53,9 proc., a eksport o około 43,6 proc. Trend ten został zatrzymany w 2023 r. ze względu na pogorszenie koniunktury gospodarczej, ale liczby pozostały dodatnie – zaznacza dyrektor zarządzający w Rohlig Suus Logistics Romania Dragos Boranda.
Rosną rejestracje samochodów ciężarowych, przewoźnicy wracają do zakupów, ale niepewność co do trwałości poprawy...
W 2024 roku spadki rejestracji samochodów ciężarowych i furgonów w Europie sięgnęły dziesięciu procent, jednak k...
Poważny kryzys branży transportowej odcisnął piętno na producentach naczep. Grupa Wielton, wiodący w Europie gra...
Europejscy przewoźnicy kupują coraz mniej samochodów, jednak składają coraz więcej zamówień, więc druga połowa r...
Widoczna jest delikatna poprawa z zakupach ciężkiego taboru, spadki rejestracji wytracają impet, jednak do optym...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas