Nie widać końca spadków rejestracji nowych samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 tony. W styczniu rejestracje wyniosły 1578 samochodów, o ponad 26 proc. mniej niż rok temu. W grupie ciągników siodłowych spadek jest nawet głębszy, przekroczył 29 proc. do 1083 pojazdów, podlicza Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Prezes PZMP Jakub Faryś zaznacza, że to jeden z najniższych wyników, mniej rejestrowano tylko w 2020 r (994 szt.), ale znacząco więcej rejestrowało się w latach 2022 -2024 (średnio 1 680 szt.). W porównaniu do grudnia rejestracje nowych ciągników siodłowych zmalały o 14,7 proc.
Czytaj więcej
Dopiero za dwa lata ma wejść w życie elektroniczny list przewozowy e-CMR, opóźnione są prace legislacyjne, wiele pracy przed administracjami krajów i przewoźnikami.
Podziale na dopuszczaną masę całkowitą, największą dynamikę spadku PZPM zanotowało w segmencie o dmc od 6 do 16 ton, gdzie wyniosła ona 36 proc. (rejestracje 122 sztuk). W najcięższym segmencie o dmc pow. 16 ton spadek sięgnął 25 proc. do 14167 sztuk i wśród najlżejszych aut, o dmc do 6 ton spadek wyniósł 17 proc.
Rejestracje samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 tony w styczniu 2025 roku