Wysokie wydatki są pokłosiem rekordowej sprzedaży w 2021 i 2022 roku, sięgającej 35 tys. ciężarówek. Ich rejestracje zmalały w tym i ubiegłym roku do poziomu 25-27 tys. rocznie, jednak znacząco powiększona flota wymaga większej sieci serwisowej. Tym bardziej, że rośnie popularność kontraktów serwisowych, np. w Scanii Polska 55 proc. sprzedanych samochodów ciężarowych objętych jest takimi umowami, w Daimler Truck Polska 54 proc. Kontrakty trwają z reguły 3 lata i dają zajęcie autoryzowanej sieci.
Dlatego też każdy z importerów samochodów ciężarowych regularnie każdego roku wznosi jeden lub dwa serwisy. Renault Trucks przystąpiło 12 maja do budowy nowej siedziby marki w Polsce i serwisu, który otwarty zostanie na początku przyszłego roku.
Czytaj więcej
Coraz częściej miasta zamawiając tramwaje żądają oszczędnych napędów z tranzystorami z węglika kr...
W ostatnich dwóch latach dilerzy Mercedes-Benz otworzyli sześć nowych lub poważnie rozbudowanych serwisów. Partnerzy Daimler Truck Polska otworzą w tym roku dwie nowe placówki serwisowe. Daimler Truck ma w Polsce 19 punktów sprzedaży i 39 serwisów, zatrudniające 1,5 tys. osób. Do tego Daimler Truck Polska uruchomił pod Warszawą centrum szkoleniowe dla podnoszenia kwalifikacji personelu stacji obsługi.
W tym roku dwa nowe serwisy otworzy MAN. – Odległość od autoryzowanego warsztatu nie może przekraczać 50 km – tłumaczy szef sprzedaży MAN w Polsce Bernard Wieruszewski. Liczba zatrudnionych w 34 serwisach monachijskiej marki (w tym jest 27 partnerskich i 7 własnych) sięga 660.