Majowe rejestracje nowych ciężarówek o dmc powyżej 3,5 tony zmalały o 6,6 proc. (do 2499 szt.). Po pięciu miesiącach dynamika spadku jest taka sama (11 509 szt.). Także o 6,6 proc. zmalały pierwsze rejestracje samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 tony sprowadzonych z zagranicy (w maju do 2135 szt. i po pięciu miesiącach 11 820 szt.), wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Naczepy w górę
PZPM przypomina, że spadki rejestracji samochodów ciężarowych trwają od września 2023 roku. Tymczasem rejestracje nowych naczep i przyczep o dmc powyżej 3,5 tony rosną czwarty miesiąc z rzędu i w maju zwiększyły się o 3,8 proc. do 1806 sztuk. Naczep przybyło 22,1 proc. (1600 sztuk), a przyczep 12,6 proc. (206 szt.).
Czytaj więcej
Sektor logistyczno-transportowy w Polsce wytwarza większą część dochodu krajowego niż w innych pa...
Narastająco od początku roku przyrost w tym segmencie wyniósł 8,3 proc. (do 8677 szt.) i skorzystał na tym przede wszystkim Schmitz Cargobull (59 proc. wzrostu), Krone (poprawa o 32 proc.) i Wielton (zwiększył rejestracje o 12 proc.), podlicza PZPM.
Wśród naczep najpopularniejsze naczepy kurtynowe poprawiły wyniki o 4 proc., furgony o 90 proc. (w tym chłodnie o 129 proc.), zaś zmalały rejestracje wywrotek o 36 proc.